Gå til innhold

Torkil`s Pontiac Bonneville sse 1990

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

Nå som bilen har stått en stund har det kommet enda en bremselekasje... :/ Så skulle lage et nytt rør bak, men bremsenippelen som går inn i bremseslange knakk! Så da bestilte jeg like greit 2 nye bremseslanger, og dem ankom i går. Får vel montere dem etterhvert så må det vel bli bra! Har bytta sirka 2 meter med bremserør og enda er det ikke tett... :doh

 

[ATTACH]36833[/ATTACH]

post-64184-13804854851148_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ferdig grunnet, lakkert og tectylert i ene hjulkasse, hadde ikke svart tectyl, så tok på hvit så får ta et lag med svart når jeg får tak i det! ;) Pusset ned litt mere i hjulkassa der det var rust og hadde på rustmelk osv.. I andre hjulkasse er det ikke rust. :D

 

[ATTACH]36859[/ATTACH]

 

Fikk ikke gjort så mye som jeg hadde håpet, men fikk da gjort litt i vinterferien! ;) Er igjen litt rust inni bilen, det skal jeg ta, men må ta vekk bensintank og slanger før jeg kan ta det, først og fremst for det er en bensinlekasje over tanken og at filter og slanger ligger rett under rust hullene... :P Ellers så er det rust hull litt ovenfor dørhengslene begge sider foran, litt i innerskjermer begge sider og kanten til gummi pakninga til bagasjelokk er rustet vekk.. ;) Det er det jeg har funnet av rust hull. Det er litt overflate på gulvet, men er ikke så gælig egentlig til å være en amerikansk bil! :D

 

post-64184-13804854852662_thumb.jpg

post-64184-13804854852559_thumb.jpg

post-64184-13804854852622_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg fikk inntrykk av at det ikke var mye originalt metall igjen.. x)

Men stå på, synes du er sinssykt flink, ihvertfall til å være så ung! :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg fikk inntrykk av at det ikke var mye originalt metall igjen.. x)

Men stå på, synes du er sinssykt flink, ihvertfall til å være så ung! :)

 

Hehe, gikk med "litt" plater der ja! ;) Takk for det, blir ikke så flotte sveiser, men det funker! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Funnet igjen denne og gjort litt mere.. Kom en ny bremseveske lekkasje, så nå er alle bremse rør fra førerdører og bakover byttet.. ;) + begge bremseslanger! ;) Har slipt ned hele gulvet i dag, og det er noen rare lokk som det kommer vann inn gjennom der, så de har jeg tatt ut og sveist igjen! :P Skal ut nå så kanskje jeg får pusset ned sveis og lakkert gulvet i dag! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår