ThomasE220 Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Heisann! Har kjøpt meg en golf 3 1.6 101hk med AFT motoren. Den fusker som ett uvær, blir værre når den blir varm. På tomgang så går den pent når jeg ruser den så lenge jeg har halv gass, men ved full gass så hoster den og kveler seg nesten før den etterhvert klarer og karre seg opp på turtall, sperrer ikke på 5000 omdreininger, så går ikke i nødmodus? Har byttet: Plugger Sjekket pluggkabler for overslag og byttet en kabel. Fordeler lokk Rotor Luftmengde måler. Renset gassspjeld. Prøvde også og koble fra veivaksel sensor, da stoppet bilen, så denne fungerer tydeligvis? Klarer ikke og finne noen vakuum lekkasje noe sted. Kan minne om at bilen ikke får nok bensin ved pådrag, ketchup effekt, kommer seg når jeg når rundt 4000 omdr. Når bilen er varm og jeg ruser den på tomgang, så fiser det i potta. Noen som har noe godt forslag om hva som kan feile Golfen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariusgv Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Samma skjedde med min golf... Akuratt samme motor. Eg tok coil, og LMM fra win GTI 8V, og etter eet funka den bra igjenn :P Siter Golf MK3 1996, 1.6 GL - "low'n'slow" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower520 Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Coil eller bensinpumpe som lever sitt eget liv! Siter Volkswagen Caddy 1.9D 1998 Volkswagen Golf MK3 TDK 1993 Volvo 245 1986 X OnkelTom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Berntsen Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Mulig det er min som var litt sær, men etter at jeg byttet hele eksosanlegget sluttet den å fuske på mystisk vis. Så jeg ville sjekket om bilen har mye frieksos, det kan være det er løsningen. Siter JB Volkswagen Golf '97 Volkswagen Golf '13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE220 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Mulig det er min som var litt sær, men etter at jeg byttet hele eksosanlegget sluttet den å fuske på mystisk vis.Så jeg ville sjekket om bilen har mye frieksos, det kan være det er løsningen. Den har veldig mye frieksos, men alt er etter lambda, men kan jo sveise det igjen uansett :) /Noen som har sportseksos fra cat og bakover og selge? Joakim; har du samme motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Berntsen Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Hør med Bilens Eksosanlegg på Økern. Gratis besiktigelse og taksering. Billig, utmerket service og utrolig raske. De byttet hele eksosanlegget på bilen min på under en time og den endelige prisen ble utrolig nok lavere enn de først sa den kom til å bli. De kan hooke deg opp med et heftig sportsanlegg til en medmenneskelig pris. Siter JB Volkswagen Golf '97 Volkswagen Golf '13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg