DelPiero Skrevet Juni 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2012 Noen som har erfaringen med denne modellen? er en Ghia utgave som har gått ca 140 000km. er 116hk. Kan dette være ett trygt kjøp? eller er det mye feil på disse modellene? Kjenner veldig lite til diesel motorene feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 Er det TDCI (Common Rail) eller TD(D)I? Tipper det er TDI siden det er 02. Rust i innerkantene på dører og luker. Ellers er kvaliteten litt ujevn på disse, kan være noen småfeil nå og da. Bedre fra 2004. Men sjekk det normale som bremser og hjuloppheng. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 Det er en TDI ja. Men nå ble den solgt før jeg rakk å gjøre noe. Så nå har jeg rettet øynene mot en 2004 modell 1.8 bensin(125hk), combi. Den har gått 8400km, har fulgt alle servicer. koster 103 000kr fra ford forhandler. Hva tror du om denne? Er kvaliteten ujevn på denne å? Vet ikke hvor mye du vet om Opel og Mazda, men hvordan vil du vurdere kvailteten/driftsikkerheten opp mot Vectra og Mazda 6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 2004 faceliftmodellen er veldig bra. Eneste er at noen bensinutgaver kan bruke litt olje. Mazda 6 og Mondeo er i prinsipp samme bilen, det er bare det du ser som er forskjellig. Bensinmotoren er den samme, hjuloppheng osv. Første generasjon 6 er plaget med rust i bakskjermerTror egentlig at det er tidligere eieres vedlikehold og din smak som avgjør her. Greie biler alle tre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 Ok. så du mener at det ikke er noen stor forskjell på kvaliteten på de 3 bilene? Hva mener du om prisen på Mondeon da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 Kanskje litt i overkant, men det kan jo være kjekt med garanti Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Hvordan er automaten på disse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Vanlig automat eller 5-Tronic med mulighet for manuell giring? Jeg har 5-tronic, og den har gått 380 000 uten problemer Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Vanlig automat eller 5-Tronic med mulighet for manuell giring? Jeg har 5-tronic, og den har gått 380 000 uten problemer Tenkte generelt på automat, visste ikke at det var to typer. Men du mener at 5-tronic er bedre enn vanlig? Hvilken modell osv har du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Har ikke noen grunn til å påstå at den andre er så dårlig, men det er en gammeldags 4-trinns kasse. Har ikke vært borti så mange av de. 5-tronic kom vel sammen med 130 hk TDCI motoren en gang i 2002, kanskje som 2003 modell. Fra 2004 fikk du den også med 115 hk tdci. Jeg har 2006 av den kombinsjonen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Er det forskjellige seter i de forskjellige utstyrsklassene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Ja Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Var det jeg trodde ja. Var å prøvesatt i en Mondeo hos Ford forhandler i går og jeg syntes sete var litt skeivt. Så spurte jeg også selgeren om det var forskjellige seter i utstyrsutgavene, men det mente han det ikke var.. Dette var vel en Trend, er setene på ghia modellen bedre? og evt større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Stemmer det at mange av 1.8liter bensinemotorene må byttes? og hovrfor er det i såfall sånn? mengel på vedlikehold? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 Ang seter så vet jeg det er forskjell fra Ambiente til Trend, men er litt usikker på Ghia. Bensinmotorene, spes 1,8 literen har en tendens til å være veldig glad i olje. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg