Gå til innhold

Firmaer som utfører heving med godkjenning?

Ranger emnet


olemog

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt å handle meg pickup, og vil ha den hevet, men ikke totalt ombygd som Xtreme4x4 og Arctic Trucks. Grunnen er at kjøreegenskapene på dårlig vinterveier, noe det er mye av her oppe blir totalt forstyrret av alt for breie dekk. Og smalere dekk tar seg ikke akkurat ut under de skjermbrederne.

 

Så vil ha en bil som er høyere, men har muligheten til å ha litt smalere dekk.

 

Hvem utfører sånt i Norge, med godkjenning? Har sendt mail til BGnor, men er det noen andre?

 

Har søkt på forumet, men fant ikke noe særlig ang. firmaer.

 

Takk på forhånd.

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bgnor er vel de største på salg av hevesett som er TUV-godkjente, med Norsk Offroadteknikk på andre plass.

 

Så spørs det på hvilket merke du går for, noen er godkjente med sett som andre igjen ikke er godkjente med.Dog er OME et meget bra merke til de fleste bilmerker med godkjenning.

 

Du må da skru det på selv og sørge for godkjenning....tror jeg!

 

Men, selv om bilen har godkjent heving er det ikke sikkert den blir godkjent med større dekk, Toyota f,eks gir ikke godkjenning på Hilux for dekk større enn 32" mener jeg å huske.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg har sendt en mail til Bgnor, samt Xtreme4x4 ang. dette, så får vi se. Er egentlig ikke interessert i å gjøre dette selv, men heller betale noen andre som har gjort det før, sånn at jeg vet det blir bra. Og kjenner jeg blir grønn av tanken på å få noe godkjent hos biltilsynet uten noen kontakter der.

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurs igjen? :wonder:

 

Ja jeg får prøve en runde med telefon hvis de ikke svarer på mail. Er nok ikke akutellt før i slutten av sommeren uansett, men liker å ha alt spikret i litt tid før evt handel :)

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurs igjen? :wonder:

 

Ja jeg får prøve en runde med telefon hvis de ikke svarer på mail. Er nok ikke akutellt før i slutten av sommeren uansett, men liker å ha alt spikret i litt tid før evt handel :)

 

Har snakket med Bgnor nå. De har 50mm kit for heving med dempere/fjærer. Dette e TUV godkjent. I mine øyne blir det i meste laget. Jeg skal ikke ha ballongdekk, så trenger litt ekstra. Hadde jeg fått 2-3" bodylift i tillegg hadde jeg vært meget fornøyd. Men er det å skaffe med TUV papirer? TGnor hadde ikke dette, og mente det ikke var å få tak i. Ser både Xtreme4x4 og Arctic Trucks hever også på karosseriet, så noen mulighet må det være?

 

Jeg er ute etter noe som dette:

 

20091224132912_c9a3a3acc50e156c0d5f92efcd56099c.jpg

 

IMG_2209_web.jpg

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nevnte noe slik ja.

 

Så på kittene fra Delta4x4, at de brukte i hovedsak bare bodylift, sånn at man fikk større hjul på, så slapp man og forandre vinkler og alt i understellet pga. forhøyer fjæring. Men en blanding av begge deler er kanskje det beste?

 

Etter det jeg har lest meg frem til, så ser det ut som de fleste biler tåler 2" bodylift uten mye ombygging, og da får jeg en del større hjul på, som igjen hjelper på høyden. Og er man ikke fornøyd så kan man jo evt. kjøpe et tuvgodkjent kit med fjærer og dempere som hever 50mm til. Kjøper man f.eks en Toyota Hilux, og drar innom et merkeverksted med bilen, og får de til å montere bodylift foringene, og se over alt. Samtidig som man har grei dialog med dem, så er det sikkert ikke noe problem. Politiet og statens vegvesen legger nok neppe så mye merke til 2" bodylift, mens gule dempere svir i øyene til menn i gule vester.

MY11 VW Amarok Highline "lifted"

x - MY10 Impreza "WRX D"

x - MY97 JDM STi m/skilt

x - MY96 Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

men det er større sjanse for at verkstedet som skal ha EU kontrollen på bilen din henger seg mer opp i at det sitter klosser mellom kaross og ramme enn et sett med gule dempere:)

 

verd å tenke på... Ellers pleier det ikke å være vanskelig å godkjenne et TUV godkjent hevesett... send et brev til dinlokale trafikksatsjon der du søker om å heve bilen, og hvordan, og legg ved en kopi av tuv dokumentet... etter et par uker får du svar , sannsyneligvis om at dette er greitt... får montert settet, gjør du det på verksted får du de til å skrive på kvitteringa at de har montert hevesett(evt også hvilken fabrikant og type heving), bestiller time hos SVV og viser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår