Navitas87 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 (endret) Hei. Håper dere kan hjelpe meg med et lite problem Jeg kjører en Audi a4 Avant 2003 1,9l TDI Det er begynt å komme gnage/gnisse/lager eller reim -lyd når jeg starter opp aircondition. Virker som om at hver gang AC-Clutch legger inn, så kommer det gnisselyder. Mengde lyd er litt forskjell fra gang til gang. Men når den er koblet inn virker den stille. Og systemet køler bra. Kommer heller ingen lyd når jeg skal kjøre varme. Ingen lyd når jeg kjører i economic modus. Hva tror dere dette kan være? Jeg har ikke begynt å skru på bilen enda. Vil gjerne høre proffenes meninger før jeg setter i gang. Mine teorier: - Kompressor lager gåent? - Clutch må byttes? - AC-reim kanskje litt slakk? (Når clutch legger inn blir det mer belastning?) - Eller kanskje hele kompressor bør byttes? Endret Mai 28, 2012 av Navitas87 ÆØÅ kom ikke med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Begynn med å sjekke reimstramming samt om reim er gammel og glasert. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg