Romlepung Skrevet Mai 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Hei:) har en 99 mod w210 e280 4-matic som stopper når den står på tomgang ( når den blir varm) Må da vente 10-15 minutter for å få start på den igjen. Noen som har noe forslag ? Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArvidSlyk Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 Typisk på denne årgang mercedes er Luftmasse måler. Første som ringer i bjella hos meg hvertfall, men har ikke vert borti problemet selv enda. Lykke til. Informasjon om LMM her . Siter Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt) Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romlepung Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2012 Det er verdt forsøket, men er bare når bilen har stått en stund på tomgang, eller ved kø-kjøring. Nå i varmen er det også når jeg stopper bilen og skal prøve og starte den igjen etter 2 minutter, virker som om det blir for varmt. Er det en føler på bilen som gjør at vifta skal starte etter at motoren er stoppa hvis det blir for varmt i motorrommet? Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArvidSlyk Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Er en termostat som skal sørge for å åpne en ventil som gjør at vannet sirkulerer gjennom radiatoren, men om denne starter vifta også vet jeg ikke. Men se på temperaturmåleren din. Driftstemperatur skal være litt over 80 grader. (mener termostaten slår inn på 86 grader, uten å kunne bekrefte det...) Siter Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt) Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArvidSlyk Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Begynner å bli sent kjenner jeg. Har ingen tro på at det starter noen vifte etter at motoren er død.. Men når motoren er i gang, gjelder forrige post... Siter Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt) Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romlepung Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Jeg kjente på den nederste slangen når bilen stoppa, og den var vesentlig lavere temperatur, så bestilte ny termostat i dag. Så får se om dette hjelper :) Siter Golf II 1,8 Turbo Corrado 1,8 Turbo W210 280 4-matic W124 300te 4-matic W123 200te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb_600 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Jeg kjente på den nederste slangen når bilen stoppa, og den var vesentlig lavere temperatur, så bestilte ny termostat i dag. Så får se om dette hjelper :) Vist du tenker å gjøre feilsøk ved å bytte deler, kan du likeså godt begynne med L5(veivakselføler), L5 er kjent for å ha feil ved visse temp. områder. Å bytte termostat hjelper nok ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.