Gå til innhold

Fronlyktene virker ikke i det heletatt. "Fulltlyspæra" i dashbordet lyser altid

Ranger emnet


varg300

Anbefalte innlegg

For en stund siden begynte den blå lampa i dashbordet og "gløde" så vidt når jeg kjørte (Kunne bare se det når det var mørkt)

Og et par dager etter på begynte den og lyse konstant og begge lyktene slutta og virke.

 

Det er kun når bryteren står på parklys at lampa slokner. Ellers så lyser den hele tida, men altså ikke lyktene (Med unntak av parklyset, det virker)

Når jeg starter motoren, går det noen sekunder og det høres et klikk, før i tida så gikk de automatiske kjørelysene på når det klikka, men nå begynner bare den blå lampa og lyse, og ikke noe lys i lyktene.

Er det noen som har vert borti noe lignende og vet hvor det kan være lurt og se etter feil?

 

Leste litt om lysreléet her http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/64618-kjorelysrele-astra-2.html men er litt usikker på om dette har noe med saken og gjøre.

Dersom det er dette reléet -som jeg har forstått at sitter bak instrumentene- hvordan får man så ut instrumentpanelet?

 

Bilen er en '96-mod Astra 1.7TD stasjonsvogn

 

EDIT: Jeg har ikke instruksjonsboka, og dekslet over sikkringboksen er borte, så jeg aner ikke hvilke sikkringer som er til hva...

Endret av varg300
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nesten skammelig:

Etter mye om og men klarte jeg å få ut instrumentene, og sjekka lysreléet, det såg ut til å være i orden. Det så ut til æ være en "kraftigere" type en det som var på bildet i tråden jeg linka til. Satte det i sammen i gjen.

Hmmmm -tenkte jeg, er jo rart viss begge pærene har gått på likt, men det er jo verdt et forsøk...

På den høyre lykta hadde jeg tydeligvis ikke satt på kontakten skikkelig når jeg bytta pærer sist, så der hadde vert dårlig kontakt som forårsaka en kraftig varmeutvikling, så alle ledningene hadde smelta! Jeg klipte dem av og satte på nye kabelsko, og jaggu meg så var det i orden hehe.

Hadde sikkert blitt en jordfeil eller overledning eller noe sånt, som trolig forstyrra et-elle-anet relé eller noe slikt et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår