Gå til innhold

parkering forran gangfelt

Ranger emnet


MacGyver93

Anbefalte innlegg

vil ha så mange som mulig egentlig. ja var ikke det at det var "plassen min" men har parkert der hver dag jeg kjører til skolen, og har aldri fått noen varsler om og flytte bilen før nå, rett før vi slutter på skolen

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meget(!) enkelt, så fremt du har forklart godt nok.

 

Du har ikke lov til å parkere eller stanse på stedet. Der gangvei munner ut i parkeringsplass, dannes det vegkryss. Å parkere der vil være i strid med trafikkreglene § 17.1.b. (Med forbehold om at både gangveien og parkeringsplassen begge er åpne for alminnelig ferdsel).

 

Og i verste fall, om parkeringsplassen ikke kan anses som åpen for alminnelig ferdsel, vil du bryte Vegtrafikkloven § 3 ved å parkere der en gangvei munner ut i en parkeringsplass. (Vtrl. § 3 sier blant annet at man ikke skal være til unødig hindring eller forstyrrelse for annen trafikk).

 

Sleng gjerne ut et bilde, men ut i fra din forklaring og lekre(!) tegning, står du ulovlig.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skal ta bilde, for min lekre tegning passer perfekt til slik jeg ser det, men dere som ikke har sett det skjønner sikkert ingenting :)

 

men takk, da vet jeg det! var egentlig bare det jeg ville vite ikke bare "det er ikke lov og parkere der, fordi jeg ikke ville gjort det" :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant teori waxman. Jeg går ut i fra at siden du mener det skal betraktes som et veikryss, så er det parkering forbudt ikke bare foran starten av gangveien, men også 5 meter til hver side (som andre kryss)? Tror ikke en gang Europark kjører en slik nazi-praksis.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant teori waxman. Jeg går ut i fra at siden du mener det skal betraktes som et veikryss, så er det parkering forbudt ikke bare foran starten av gangveien, men også 5 meter til hver side (som andre kryss)? Tror ikke en gang Europark kjører en slik nazi-praksis.

 

Ja, helt korrekt. Juridisk sett gjelder det også 5 meter til hver side, fra der gangvei munner ut i parkeringsplass. Finnes faktisk noe rettspraksis på området også, men da fra offentlig gategrunn.

 

Men som en digresjon; Europark kan ikke håndheve etter trafikkreglene, men kun etter privatrettslige regler, også kjent som vilkårsparkering. Det inngås en avtale i det du hensetter kjøretøyet, så fremt det står skilter på området.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår