Volvov501,6D Skrevet Mai 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 (endret) Har en 06mod v50 1,6D. Begynte med at den plutselig mistet trekkraft/turbotrykk. Virker som den går i et slags nødmodus. Kan vare fra 1-5km så plutselig drar den riktig igjen. Fusket på tomgang i starten når dette begynte, men nå står den og tikker som bare det, høres ut som skikkelig ventiltikk. Dette skjer når den er varm. Veldig frustrert over dette. Har vært på volvo og lest ut feilkoder, men ingen ting å finne. Ingen lamper som lyser heller. Noen som kan hjelpe meg?? Takker for alle tips:) Endret Mai 20, 2012 av Volvov501,6D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Mai 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 ikke partikkefilteret som rengjør seg vis den har.. Min passat tikker og småfjusker mens denne prossessen foregår. Men ikke noe merkbar kraftreduksjon.. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 Sjekk at drivstoffdysene sitter fast, det hender de løsner Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvov501,6D Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 Partikkelfiltret skal byttes på 120000km, skal gjøre det om 1 uke. Var på værksted i går og da fant de en dyse som lakk, så det stemmer Mondeo:) Skal innom volvo å hente deler etter jobb. Er det bare å skru ut dysa, rengjøre og sette i sammen?? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2012 I prinsippet ja. Men skift olje samtidig, utettheter ved dysa gir urenheter i motorolje, noe som kan tette igjen oljesilen i bunnpanna og spesiellt silen i oljerøret til turboen. Kjør gjerne en runde med motorrens før du skifter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvov501,6D Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 ok, er det noen spesiell type/merke motorrens du anbefaler? :) Pratet med en på volvo i går, han sa hvis hylsa rundt dysa ble med ut ved demontering måtte hele toppen byttes. Har du hørt noe om det? 35000 for ny topp:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Hvis du har en Suzuki forhandler i nærheten, hør om de har Forte motorrens, den er suveren. Har hørt om det, men det er uvanlig på denne motoren. Dysene detter jo ut av seg selv:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvov501,6D Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Takker for svar, da gjenstår det å se.. tvi tvi :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvov501,6D Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Har nå hatt ut dyse og rengjort/byttet kobberskive og tettning på toppen, men den tikker like mye:( Prøver å lokalisere tikkelyden, men det er veldig vanskelig synes jeg.. Flere forslag? Takker for alle råd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik54 Skrevet Mars 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2013 Noen som har funnet en løsning på denne feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvov501,6D Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Min ble faktisk bra etter jeg byttet partikkelfilter og fylte opp tanken over bakakselen med væske. Partikkelfilteret skal byttes hver 120000km og tanken hver 60000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg