Gå til innhold

Verdi på 90 mod Golf?

Ranger emnet


Atmobil

Anbefalte innlegg

Forstår det nok engang som at jeg er en idiot som i det hele tatt har gjort noe slik som å koste på penger på en Golf!!:angry:

Meningen med å skrive i annonsen hva som er nytt er jo selvfølgelig slik at en eventuelt kjøper skjønner at dette er en bil som har blitt satt i stand. Da det meste er nytt i hjuloppheng, bremser og hjul vil jeg tro at denne faktisk kan få flere år på veien uten store problemer. Det bør jo være positivt (trodde jeg).

Fangeren henger litt løst på sidene ja, det er nok en tidligere eier som har prøvd seg på noe der. Dette er noe jeg hadde tenkt å fikse men ikke tatt meg tid til. Den henger litt skakt for at den ikke er stukket inn i festene på sidene. En lett sak å fikse for den som vil.

Jeg har ikke kjøpt deler hos verdens dyreste forhandler av VW deler, er kun speedometervaier som er handlet hos Møller, ellers er resten handlet hos Biltema, Mekonomen, Torshov, Bilextra og norskbildelesenter.no alt ettersom hvem som var billigst og hadde deler tilgjengengelig.

I min verden så er god teknisk og orginal stand alltid mere salgbart en modifiserte biler. Jeg skjønner at dette forumet er feil plass for slikt men trodde i det minste det fantes noen der ut som så det som en mulgihet å få kjøpe en god bil som noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forstår det nok engang som at jeg er en idiot som i det hele tatt har gjort noe slik som å koste på penger på en Golf!!:angry:

 

Om du har satt denne istand for å tjene penger på å selge den etterpå kan jeg vere enig i at det ikke var lurt.

 

Om du har satt den istand med planer om å kjøre den selv så er det ikke noe dumt i det, jeg har lagt ut myye mer på min bil en det den er vert om jeg skal selge, men jeg skal ikke selge, å bilen er verd 30k for meg selv om du ikke vil kjøpe den for 15.

 

Om jeg kommer i en uheldig situasjon der jeg trenger større bil (om jeg plutselig får tvillinger ellernoe) så går jo hele bilen i tap mer eller mindre. Thats life, en kjøper av bilen din må uansett risikere å komme oppi problemer med vannslanger som lekker/toppakning som ryker, dynamo kan ta kvelden, og hjullager slites. derfor er ikke verdien høyere.

Jeg kjøpte ifjord en 93 passat, helt strøken innvendig og utvendig, og i topp teknisk stand, med nesten alt byttet. var ingenting rust på bilen. Den betalte jeg 15k for, og det mener jeg den var verd, men likevel røyk toppakninga 5 mnd senere. Det er lik motor som din. De er stort sett veldig pålitelige og greie, men du vet aldri.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har satt denne istand for å tjene penger på å selge den etterpå kan jeg vere enig i at det ikke var lurt.

 

Om du har satt den istand med planer om å kjøre den selv så er det ikke noe dumt i det, jeg har lagt ut myye mer på min bil en det den er vert om jeg skal selge, men jeg skal ikke selge, å bilen er verd 30k for meg selv om du ikke vil kjøpe den for 15.

 

Om jeg kommer i en uheldig situasjon der jeg trenger større bil (om jeg plutselig får tvillinger ellernoe) så går jo hele bilen i tap mer eller mindre. Thats life, en kjøper av bilen din må uansett risikere å komme oppi problemer med vannslanger som lekker/toppakning som ryker, dynamo kan ta kvelden, og hjullager slites. derfor er ikke verdien høyere.

Jeg kjøpte ifjord en 93 passat, helt strøken innvendig og utvendig, og i topp teknisk stand, med nesten alt byttet. var ingenting rust på bilen. Den betalte jeg 15k for, og det mener jeg den var verd, men likevel røyk toppakninga 5 mnd senere. Det er lik motor som din. De er stort sett veldig pålitelige og greie, men du vet aldri.

Har du solgt den passaten, Renax?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står uttafor her, uten dører, skjermer, panser, bakluke, fangere, også en hel del interiør og motordeler som er tatt.'

 

Kan legge til at jeg faktisk har fått inn 3-4k på delesalg fra denne, er ganske langt mellom 100% rustfrie og strøkne karosserideler fra tidlig 90tall

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står uttafor her, uten dører, skjermer, panser, bakluke, fangere, også en hel del interiør og motordeler som er tatt.'

 

Kan legge til at jeg faktisk har fått inn 3-4k på delesalg fra denne, er ganske langt mellom 100% rustfrie og strøkne karosserideler fra tidlig 90tall

forhold til jobben og skru av deler så er det ikke mye:P. forstå meg rett:jackinbox:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opprinnelig en plan om å fikse det som var mest feil ved kjøpet for så å selge bilen med en mulig liten profitt. Som jeg skrev tidligere så fikk jeg bilen for 1500+årsavgift+omreg (altså ca 6000). Hadde jeg da bare byttet clutch og drivknuter så hadde jeg brukt ca 8500 på bilen og tenkte at jeg kunne få solgt den for ca 10 000. Da bilen visste seg å trenge mere jobb, deler og kjærlighet enn det så tenkte jeg å ha den å bruke den opp. Nå har ting forandret seg, så bilen må bort. Jeg har aldri sagt jeg skulle få igjen det jeg har brukt på den men vil så klart få igjen mest mulig. Nå er den det eneste som står i mellom meg og en annen bil. Jeg har ikke plass til å ha bilen i gårdsplassen her hjemme men har derimot plass til å lagre deler av bilen både hjemme og i min mekkegarasje.

Jeg nekter å tro at det skal være umulig å selge en slik bil i deler. Har tidligere hugget noen biler å solgt deler via Finn og har fått god respons og bra salg. Dette var ikke VAG men Mercedes W124. Det enete jeg angrer på er at jeg ikke strippet bilene helt ned, for i ettertid har jeg fått forespørsel på mye deler jeg den gang ikke brydde meg om å ta vare på. Skal jeg hugge denne så blir det å strippe den til et tomt skall for så å sende det til huggern.

Derimot synes jeg det er synd å hugge den, det var jo opprinnelig det jeg redda den i fra.

Det jeg da opprinnelig lurte på er jo rett og slett hva slags priser som egentlig gjelder. Jeg satte prisen på 15 000 etter å ha sett på Finn og Autodb og sett biler avertert fra 4000 til 40 000. Tenkte at 15 000 burde jo være grei pris.

Hvilke små inngrep er det som trengs for å få en slik bil solgt? Nå som prisen er satt til 10470 så har jeg enda ikke fått noen respons. Er bilen i feil del av landet? Er bildene for dårlige? Er annonse teksten avkrekkende? I såfall, på hvilken måte?

Ser jo det at ligger flere biler til salg til omtrent tilsvarende pris, er alle disse umulig å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Hvilke små inngrep er det som trengs for å få en slik bil solgt? Nå som prisen er satt til 10470 så har jeg enda ikke fått noen respons. Er bilen i feil del av landet? Er bildene for dårlige? Er annonse teksten avkrekkende? I såfall, på hvilken måte?

Ser jo det at ligger flere biler til salg til omtrent tilsvarende pris, er alle disse umulig å selge?

 

Kan ligge bilen min ut for 30 000,- ingen så bestemmer hvilken pris jeg sitter.. Men hva de blir solgt for står jo ikke.

 

Folk har jo svart deg allerede.. 90' fangere, justerbart senkesett, noen alu felger å div..

 

sånne ting som trekker golf kjøpere..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få tak i og montere slikt vil jo si at jeg må bruke enda mere penger på den. Penger jeg ikke har og forstår jeg det rett så blir ikke bilen mere verd av den grunn. Selv om det skulle gjøre bilen mere lett solgt så er det totalt bortkastet av meg å bruke flere tusenlapper på å få en bil som visstnok er knapt verd vrakpanten solgt. Jeg lar det heller være opp til en eventuell kjøper og modifisere bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg kjøper felger til 2000 bil da bilen verd 2000 mere ved salg? Det synes jeg høres tvilsomt ut, og når jeg i følge dere her inne ikke kan forvente å få mere enn 4000-5000 for bilen slik den står så ser jeg det som rimelig idiotisk å bruke halvparten av den summen på bilen. Alufelger trenger også dekk, er vel ikke mange billige alufelger i 13" så da må jeg handle nye dekk. Denne bilen har nye dekk som således blir ubrukelige.

Jeg ser rett og slett ingen vits i å bruke mere penger på en slik bil hvis det er slik som dere sier at den er ingenting verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får plass til opp til 17" felger på golf 2.. Anbefaler ikke større en 16" da men.

 

I sammen med alt det andre du har gjort, så ville 90'fangere og alufelger øket interessen til den gruppen som kjøper golf :)

 

Men du virker litt av den sære typen, så var jeg deg så ville jeg enten solgt den som den er for 6-7000. Eller levert den på vrak å fått 3500 ,- + kanskje 1500 for delene. :)

 

Thats it! du ser jo selv den dårlige interessen...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sikkert sær i andre Golf eieres øyne ja. Men ser ærlig talt ikke noen grunn til å bruke flere tusen på å få solgt en bil som ikke er verd mye penger uansett hva man gjør.

I min verden er faktisk biler som er umodifiserte, bra vedlikeholdt og i god teknisk stand bedre enn en bil som er modifisert og herpa av en 18 åring uten talent. Bilen blir som sagt hugd så lenge ingen kjøper den slik den står. Bilen står i veien og må bort snart uansett.

 

Tror nok faktisk at jeg burde få mere enn 1500 for delene totalt sett. Spesielt vinterdekkene bør gå lett å selge til høsten. Jeg har hugd noen biler oppigjennom og solgt mere deler enn hele biler. At ingen vil ha en meget bil i god teknisk stand for at det er orginale fangere og hjul på den er for meg et mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er faktisk biler som er umodifiserte, bra vedlikeholdt og i god teknisk stand bedre enn en bil som er modifisert og herpa av en 18 åring uten talent. At ingen vil ha en meget bil i god teknisk stand for at det er orginale fangere og hjul på den er for meg et mysterium.

 

behold den selv da...

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår