Gå til innhold

Hvor stor subkasse trenger jeg?

Ranger emnet


kimandre92

Anbefalte innlegg

Lurte også på har vært på en annen ting!

Har vært på monter og kjøpt meg ei 19mm MDF, spørsmålet her er, hvilken av disse løsningene er best?

 

Løsning 1: Bygge ei kasse som er 32 cm høy så den passer under hatte hylla, bruke bredden i trunken og lengden bak støt demper tårnet pga stab stag. må da ha en god skrå på enden der elementene står vist de skal stå mot lyktene PGA at elementet har en diameter på 32 cm.

Om dette i det heletatt er mulig imed at det er en ganske stor magnet på den.

 

Løsning 2: bygge kassen så elementene står opp mot bak ruten, og evt ha reflektor rørene også mot vinduet eller mot lyktene bak.

Vist jeg går for denne løsningen vil hattehyllen fjernes og kansje også lakkere MDF platen i samme farge som bil så det dekker hele det synlige området igjennom vinduet.

men spiller dette noe greit?

 

 

Anlegget jeg har er 2 12'' Alpine Type R subber med en 1000RMS watts forsterker og 2 kondensatorer

 

Søkte på nettet og fant ut at hvert element krever 60L kasse, skal ha skillevegg mellom hvert element.

 

Bilen er en Nissan 200SX S13 (altså med skrått bakvindu over hattehylla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg laget en kasse med elementene rett opp, sammen med portene, og kledd den med teppe som matcher gulvteppe i bilen. Lag den da skrå så den passer inntil seteryggen, og lag topplaten så bred at den går hele veien ut på hver side.

Kondensatorene dine kan du sette til pynt på rommet ditt, eller prøve å selge, for de har du ikke bruk for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg laget en kasse med elementene rett opp, sammen med portene, og kledd den med teppe som matcher gulvteppe i bilen. Lag den da skrå så den passer inntil seteryggen, og lag topplaten så bred at den går hele veien ut på hver side.

Kondensatorene dine kan du sette til pynt på rommet ditt, eller prøve å selge, for de har du ikke bruk for ;)

 

Hehe, nei tror heller ikke jeg trenger kondensatorene egentlig ! :)

 

Ja var en tanke og ta vekk hatte hylla og lage en kasse som går helt intil sete ryggen og ut til kantene med element opp :)

 

"Lag den da skrå så den passer inntil seteryggen" skjønte desverre ikke helt hva du mente her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt som Blast_off sier her. Hvor mye har du å gå på i bredde? Og hvor høy skal kassa være for å gå like høyt som hatthylla er nå?

 

Den kunne være maks 32CM høy og noen og 80 brei, om jeg ikke husker feil :)

 

skal ta nye og nøyaktige mål når jeg kommer hjem! :)

 

Han mener at den veggen på kassen som skal stå inn mot seteryggen bør være skrå.

Da får du utnytten plassen skikkelig. Lager du en kasse med rett vegg så vil du ikke få den helt inn til seteryggen og taper en del plass.

 

Skjønner, taper en del plass her uansett pga at det står stab. stag mellom demper tårnene, så får ikke kassen helt intil sete ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår