Gå til innhold

Kan selger heve kjøpet?

Ranger emnet


gjesten44

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg og noen venner solgte en russebil til noen gutter i sommer, med kontrakt der det står "selges slik som den står". Problemet er nå at de vil hevet kjøpet fordi de ikke fikk eu-godkjent bilen. I følge dem så var den veldig rust-skadet og slapp for mye eksos til at den kunne bli godkjent, var også en del andre små problemer som jeg ikke husker nå. Russebilen er en ford transitt, usikker på hvor gammel den er, men den er iallefall 10 år gammel.

 

Det jeg reagerer på er at de ikke har sjekket bilen på et verksted før nå og at de klager på rusten, slik jeg har forstått det så har kjøper også en plikt til å sjekke slike ting, og rusten var godt synlig.

 

Så har de rett til å heve kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis bilen selges som den er så har du ikke noe garanti, og vis det er noe man finner. Så skal det tas innen 8 dager etter kjøp!!

 

Det her er jo bare riv ruskende galt!

 

Mangler som kjøper oppdaget/burde oppdaget forut for kjøpet (typisk synlig rust, bulker etc) kan ikke gjøres gjeldende i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så TYPISK nå for tiden, folk innbiller seg at man har krav på alt mulig....

 

Husker for 5år siden da jeg solgte eit e30 prosjekt, jeg hadde aldri hatt start på motoren i mitt eie... en mnd eller noe etter jeg hadde solgt den, kontaktet kjøper meg og forlangte ny motor da den tikket veldig mye... Noe som ikke er så jævla rart når den har stått i 2 år!! jeg ba han ryke og reise, og han skulle sette advokat og greier på saken, hørte aldri noe fra han!

 

Så ikke bry deg, bare ignorer idiotene!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår