aastho Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Har en Zafira 1,8 (X18XE1), 1999 mod , 198000 km. Har slitt lenge med bilen. Det startet med at bilen stoppet under kjøring. Til at bilen hoppet som en kenguru. Etter å ha lest ut koder, så har jeg byttet Styreenheten, LMM og lambada. ( ellers plugger og filter ). Bilen går helt strålende på tomgang. Men så fort en begynner å kjøre med bilen så drar den ikke, så lenge en ikke er forsiktig med gassen. MEN en klarer ikke å kommer over 3000-3500 omdreininger. Når en kommer opp i 3000-3500 omdr. så stopper bilen å trekke og "dør" liksom ut. (motoren kveles ikke). Hvis jeg slipper opp gasspedalen, så "kommer" bilen seg. Spørsmålet er om det kan være noe med bensintilførselen ? Bensintrykkføler ?? Noen som har vært borti noe som dette før ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aastho Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 For å tilføye: Motorlampa lyser ikke lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Tett katalysator/eksosanlegg?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aastho Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Ja, jeg har vært inne på den tanken også, etter å ha lest masse på nettet i dag. Når jeg holder hånden på eksosen, så er virker det som det er full åpning der. Fremhjulene har stått på bukker, og jeg har ruset bilen. Da har den laget ett stort hull i grusen....... Jeg må da evt kutte ett hull i røret forran katalysatoren, få å sjekke at det er den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 20, 2012 Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Tyder vel ikke på det da Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aastho Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Nei, jeg har ikke helt troen....... noen andre forslag ? Bensinpumpe / bensintrykkregulator ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Få målt bensintrykket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Vært borti noe sånt en gang, på en Vectra B. Da var det egr ventilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RonnySS Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Jeg var også borti noe lignende på en Corsa B jeg hadde en gang. Da var det veivakselføler som var gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Ville satsa pengene på EGR ventilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg