theflonert Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Hei. Bare lurte på om noen er kjent med dette? Jeg tenkte jeg skulle sette på et sportsluftfilter på min gamle Polo. Bilen er 1995 model. 1,3 l. Etter at jeg skrudde av luftfilterboksen og tok den bort var det en stor slange og to små som gikk inn i luftfilteret. Hva skal jeg gjøre med disse etter at jeg har montert luftfilteret på forgaseren? de kan da ikke bare henge løst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 ny bil med litt større motor fungerer enda bedre en luft filter :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Å lage et romskip å fly til en ny planet blir enda bedre, men spørsmålet var ikke det. Spørsmålet hvordan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Som skrevet flere steder, "sportsluftfilter" gir deg ikke mer effekt og er i grunnen bare bortkastet. Om du skal ha dette på din, ta et bilde av slangene du sikter til så skal vi hjelpe :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 effekt anlegg karnskje :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Den ene er nok veivhusventilasjonen din(kommer fra baksiden av motorblokka) Denne kan du enten sette et lite filter på, eller kjøre inn i mellom filter og spjeldhus. Den store slangen er vel muligens varmluft fra eksosmanifoilen din. Den trenger du ikke, men kan være kjekk dersom det er kaldt. Det er som quattro73 sier, gir nok ikke no særlig effekt, men kan jo gi litt bedre lyd da ;) Du får ta no bilder. Her er hvordan jeg gjorde det på en 95 1,4 6n: Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 Takk for seriøse svar :D Er egentlige ikke ute etter noe særlig effekt, bare har lyst til å mekke litt på bilen. Ja det er som du sier, en liten slange til veivhuset? tenkte kjøpe et lite filter til den. Den store er liksom fra insuget, men skal den bare henge fritt eller? Det er også to veldig tynne slanger, en kommer fra forgaseren og en kommer fra insuget som begge går inn i luftfilterboksen. Merkelig greier. Jeg tar noen bilder i morgen. Som jeg ser på bildet ditt, det er sånn jeg har tenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Den store er vel fra eksosmanifolden slik G_Yog skriver, i såfall kan du fjerne denne fra motoren. De to tynne er vakuumslanger. En kommer fra innsuget, går via termoventilen i luftfilterboksen og videre til varmluftspjeldet.Den som kommer fra innsuget plugger du, resten fjernes sammen med luftfilterboksen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 (endret) Jeg ser på bilde ditt at du har en slange der den blå. Jeg har bare tatt av luftfilterboksen, skal jeg skru av resten også? Der luftfilterboksen satt er jo mye større enn 76mm som luftfilteret er. Jeg kan laste opp noen bilder etterpå. Skjønner ikke helt hvordan du har gjort det der. Endret April 20, 2012 av theflonert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet April 21, 2012 Rapporter Share Skrevet April 21, 2012 Jeg ser på bilde ditt at du har en slange der den blå. Jeg har bare tatt av luftfilterboksen, skal jeg skru av resten også? Der luftfilterboksen satt er jo mye større enn 76mm som luftfilteret er. Jeg kan laste opp noen bilder etterpå. Skjønner ikke helt hvordan du har gjort det der. Etter å ha fjernet filterboksen skal du sitte igjen med åpningen til spjeldhuset ditt. på 1,4 8v min var denne på ca 52 mm mener jeg å huske. skal se noe lik denne ut: Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Hva gjør jeg med luftmengdemåleren eller lambda saken eller hva den nå kalles? den som er koblet til under luftfilterboksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Hmm. Det går jo ikke å skru av denne? hva gjør man med bensinslange osv? Faen jeg har ikke peiling på det her haha. Her er noen bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Den på bildet kan du ikke skru av, da vil du aldri få start på motoren igjen. Det er spjeldhuset med bensininnsprøytningsenhet :) Mulig du kan løse det med er adapter som på bildet under. Selges i flere varianter på Biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Luftfilter/Adapter-sportluftfilter-33217/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theflonert Skrevet April 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Hvor kan jeg få tak i skjøtemuffer som er elastiske og i forskjellige former? Har sjekket biltema og de har bare en og den er rett må ha en som er som en bue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=silicone+coupler&_sacat=See-All-Categories Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg