Gå til innhold

Promille dilemma

Ranger emnet


Allie

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle undersøke litt for en venn.

Hun hadde drukket og vært rimelig beruset på dagen. Hun fikk skyss til butikken fordi hun ikke var sikker på at rusen var ute av kroppen. Og senere på kvelden så skulle hun hente svigerinnen sin men fikk sin mor til å kjøre seg. Moren kjørte i grøfta pga en råkjører som tok halve vegen( Og ja den strekka er kjempesmal og folk kjører ofte som griser der på kveldene)..Som jeg forstod det så hadde moren inrømmet at hun hadde tatt seg par glass vin når de satt i bilen men ikke følte seg beruset.

Datteren ba henne om å gå hjem (dette skjedde noen hundre meter unna huset) så skulle hun få tak i en bil som kunne dra bilen opp av grøfta. Hun tenkte også at det evnt var tryggere om hun ble testet enn at moren skulle bli tatt. Men regnet ikke med at politiet skulle komme noe de da gjorde, hun påtok seg skylden for kjøringen og hun ble sendt til legevakten og er kjempenervøs for å bli tatt for promille. I følge promillekalkulatorer og mengden hun drakk så skal hun fortsatt ha promille i blodet. Regner at moren vil tilstå men det er jo stygg sak..hva vil evnt straffen være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000+ i bot og uten førerkort i 2 år. hvertfall det en kompis av meg fikk for 0.7 i promille.. men han var under prøvetid. og så spørs det om hu har mistet lappen før og andre straffer osv. i verste fall er det fengsel og snekre paller men så høy promille hadde hu nok ikke? og var vel ikke noe personskader?

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg smellte i en fjellvegg med litt over 2 i promille.. på forelegget som politiet sender ut sto det 3mnd fengsel.25 000 i bot.. 2år uten lappen.. eg valgte å ikke godta så ble tilståelse dom i retten... fikk ingen fengsel... endte opp med 15 000 i bot å 2år uten lappen... så min erfaring er det att retten er mye greiere enn politiet så annbefal hun å ikke godta forelegget så blir hun innkalt til retten,er ikke noe omfattene,kun en dommer å en som følger med...eg fikk mindre straff enn eg selv mener eg fortjente etter den handlingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår