kenneth2861 Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 jeg lurer på om noen kan kan hjelpe meg med og lokalisere et problem at frostveske forsvinner på min audi A6 2,6L bensin, er ikke snakk om mye kan sikkert kjøre 15-20 mil uten at det forsvinner veldig mye. men når jeg kjører en del uten og skjekke den så kan jeg se det har minket litt. det er ikke vann i olja eller motsatt, ryker ikke hvitt eller blått, og varmeapparat fungerer. men har hørt at det ikke skal forsvinne noe frostveske i det hele tatt uansett? så derfor lurer jeg på om roppen kan være på vei til og gå. Har og lagt merke til at det kommer noen dråper vann i eksosen ikke snakk om mye. noen som har vært borti det samme? eller som kan hjelpe meg med hva problemet kan være? og om det er en dyr afære? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Vann i eksosen kan like gjerne skyldes kondensering. Trykksett kjølesystemet over natten, du vil da se om du har en lekkasje ett eller annet sted. Med tiden kan man få lekkasje rundt tetningen på f.eks. temp-givere osv, altså en bagatell. Slike lekkasjer er så små at ikke lar seg oppdage når motor er varm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok takk, har byttet tem føleren nederst på radiatoren i dag grunnet at jeg fant ut her om dagen at viftene ikke gikk. så nå går viftene igjenn, men en som sa at han trudde toppen var fin? han klemte på slangene til radiator osv, og sa di ikke skulle være harde og det var di ikke. men hva mener han med harde? di skal ikke være helt myke heller vil jeg tro? blir jo altid litt trykk på di. men di var ikke så harde at jeg ikke trykt slangen litt inn om du skjønner:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Slangene skal ikke være harde når motor og kjølevannet er kaldt, kjølesystemet skal da ha atmosfærisk trykk. Når motor er varm så vil du kunne oppnå et trykk på 1-1.5 bar i kjøleanlegget, slangene vil da ikke gi etter så lett som når motor er kald, men skal kke være så harde at man ikke klarer presse de sammen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok, når motor er helt kald er di veldig lette, da er di ikke harde i det hele tatt, men når motor er varm får jeg trykket på di slik at du går inn litt men klarer ikke og trykke slik at du møtes på endene om du skjønner, men stein harde er di ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Høres normalt ut. Prøv trykksetting du, på kald motor i noen timer, se etterpå etter steder det er vått :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth2861 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 ok, jepp :-) takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.