Gå til innhold

Lurer på å kjøpe kadett c 1200

Ranger emnet


johnhn

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurte på en del ting angående kjøp av en veteran kadett c.

er den driftsikker og tåler litt juling når vinteren kommer? ;)

er det mye forskjell på 1200 / 1200s?

er den sinnsykt dau?

det er lurer mest på er kanskje hva bruker en 1.2 på mila?

 

takk for svar på forhånd :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Kadett B i gamledager. Dette var en 1,1 liter, men flere av mine kompiser hadde C modellen. Så vidt jeg husker så var 1,2s en motor med noen få hester mer enn 1,2n. S'en ble levert i noen modeller med litt mer utstyr. Hvis du har tilgang på reserve-slitedeler og det ikke er rust på bilen, så må jo dette være en veldig driftsikker bil som tåler juling. Den er ikke sinnsykt dau, men sammenlignet med dagens standard på biler så må du nok regne med at ting tar mye lengre tid i en kadett C. Vil anta at den fortsatt bruker under literen bensin på mila, men husk at denne bilen var konstruert for blybensin....

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G

en liten 1.2 bør vel ikke bruke mer enn 0.6-0.7L på mila?

noen som vet?

 

Den bruker i området 0,6-0,9. Dette er en god gammeldags forgassermotor. Hvis forgasser ikke er slitt, og alle tenningsdeler er ok, samt tenningen er rett stilt, så kan du komme ned i 0,6 på langkjøring.

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tåle juling og være økonomisk.... Største utfordring med forbruket er gassbeinet til sjåføren. Kadetten veier jo ca halvparten av dagens biler, så effekten påca 60 HK er egentlig grei nok. Har selv hatt noen slike, både med 1200 og 2 liter. 1200 er overlegen på vinterføre, 2 literen blir aaaaalt for tung foran.

 

1200N har trommelbremser rund baut, S har skiver foran.

 

(og kompisens 1200 N bremsa greit fra 160 km/t og ned til ca 80, og etter det bremsa det ikke i det hele tatt....:) )

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godbil dette, kjør på:pray

 

typiske rustplasser er innerskjermer ,gulv bl.a og rundt vinduspakninger. men kan være rundt om kring andre plasser også sefløgelig.

 

1.2s 60hk 1.2n 55hk hadde 2 1.2 n motorer men den ene var sprekere enn den andre.. begge hadde N stempler også.. :S kompen husker eg ikkje, mulig den ene var litt slitt og.. ellers en god motor så lenge tenning og slikt er riktig. men disse 1.2n versjonene eg hadde,hadde ikkje trommler fremme. dette var 78 og 79 modell.. eldre modellene hadde trommler som regel. men lett å bygge om.

 

deler kan være dyrt i blandt, men 1200 er billigst å eie, men gromme deler finst å få tak i.

ingen problem å godkjenne med større motor heller med riktige deler.. 230nm maks på karosseri bl.a.. for å ha det i vognkort :( ellers kan det være ett farligt karosseri å krasje med. ellers har de en rattstamme som knekker ved treff,,det er vertfall en sikkerhet..hehe

 

girkassene og bakaksling er ikkje noe serlig solide, lagrene i girkassene pleier å bli dårlig og bråker, mangen tror det er utløserlager men kan være lager bak utløserarmen inni kassa,ellernoe anna.. akslingene bak tåler ikkje alverden men fint på vinterføre, fastrusta kryss på mellomaksling knekker til slutt vist du kjenner vibrasjon i bil under kjøring,, skjekk smultringforing eller kryss da evt om de er slitt.

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår