tonyon Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Har hatt bilen på EU kontroll og fått beskjed at bilen har dårlig selvoppretting. Har byttet venstre bærekule siden den var dårlig, men det hjalp ingenting. Synes også den er ganske tung på rattet. Dette er "konebilen" så jeg har nesten ikke kjørt den. Noen som har en ide om hva jeg bør sjekke/bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 jeg hadde noe liggnende, reima var slakk å dårlig å lite og dårlig servo olje.. jeg byttet dette hjeme, og strammet til en ny reim. funket fint for meg.... men kan det være styrestag? lekkasje noen sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 2, 2012 Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Har hatt bilen på EU kontroll og fått beskjed at bilen har dårlig selvoppretting. Har byttet venstre bærekule siden den var dårlig, men det hjalp ingenting. Synes også den er ganske tung på rattet. Dette er "konebilen" så jeg har nesten ikke kjørt den.Noen som har en ide om hva jeg bør sjekke/bytte? Hvis den er tung på rattet så virker nok ikke servoen. Jeg antar at du må ha en forstillingskontroll på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyon Skrevet April 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Skal sjekke reima og oljen. Håper ikke servoen er helt gåen:( , men får ta en kontroll på den hvis jeg ikke finner ut av det Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 3, 2012 Rapporter Share Skrevet April 3, 2012 Hvis selvopprettinga er dårlig, så er det nok mere enn servoen som er problemet. Selvopprettning er at hjula skal gå til rett fram posisjon av seg selv når man slipper rattet under kjøring, en bil som har dårlig selvoppretting vil ikke være god å kjøre, føles ustabil. His du i tillegg mener bilen er tyngre på styringa enn den burde ville jeg tenkt i tanker som treghet i rattaksel, tannstang, bærekuler, svinglager og slikt. Jeg ville begynt med å sjekket svinglager/dempertopp/demperlager. Det knaker vel ikke i fjærer når du svinger? I hovedsak kommer dårlig eller manglende selvopprettning av for lav castervinkel, er den lav vil ikke bilen bli tyngre på rattet, heller lettere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 4, 2012 Rapporter Share Skrevet April 4, 2012 Svinglager kan du bare glemme. Chrysler Stratus har multilink forstilling,fjærbeinet står stille selv om hjulet svinger. Har nok heller tro på feil forstilling/castervinkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyon Skrevet April 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Har nå hatt forstillingskontroll på bilen og den er ikke bra ennå. Kanskje litt bedre. Har også byttet alle calipere, skiver og klosser, og har i den forbindelse sett at på den ene "puta" som er over den "gaffelen" ved høyre framhjul, den tøt det ut en tynn stripe med fett. Har den noe med saken å gjøre? Når bilen står på bakken ser både høyre og venstre "pute" like ut. Er det ellers noe jeg bør sjekke? Er det vanskelig/hvordan å sjekke rattaksel/tannstang? Beklager sent svar, men har mye å drive med for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyon Skrevet April 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Glemte å si at den retter seg opp for det meste, det er bare den siste biten, ca 1/3 eller mindre som mangler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Brukte du verkstedet som utførte eu-kontrollen når du tok forstillingskontroll? Min stratus retter seg heller ikke 100% men har aldri fått noen anmerkning på det på eu-kontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyon Skrevet April 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Nei,jeg stoler ikke på dem så jeg brukte et annet verksted. De jeg hadde eu-kontrollen hos fant feil på bilen som jeg senere sjekket på NAF og som viste seg å være helt i orden bla CO. De jeg hadde forstillingskontrollen hos fant mest/store feil på bakre aksel, som nå er rettet opp. Kanskje du har rett, at den ikke trenger være 100%. Skal bestille time hos NAF, og så skal jeg si hvordan det gikk. Men hva tror du om den den "puta" jeg snakket om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Nei,jeg stoler ikke på dem så jeg brukte et annet verksted. De jeg hadde eu-kontrollen hos fant feil på bilen som jeg senere sjekket på NAF og som viste seg å være helt i orden bla CO. De jeg hadde forstillingskontrollen hos fant mest/store feil på bakre aksel, som nå er rettet opp. Kanskje du har rett, at den ikke trenger være 100%. Skal bestille time hos NAF, og så skal jeg si hvordan det gikk. Men hva tror du om den den "puta" jeg snakket om?[/QUOT Det er nok bare fett som kommer ut fra en opphengskule og har ingen betydning,du kan etterfylle den med fett om den har en smørenippel. Bilen den er ok når det gjelder alt med styring/oppheng for ellers hadde de ikke fått til forstillingskontrollen. Ta med dokumentasjon på at du har hatt forstillingskontroll på bilen når den skal vises på NAF. Du trenger ingen ny eu-kontroll,kun en etterkontroll på de punktene som var feil fra eu-kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyon Skrevet April 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2012 Rsele, du hadde rett om selvopprettingen. Bilen ble godkjent :) Tusen takk for raske svar og gode råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.