Gå til innhold

235/40/18 til golf iv 4?

Ranger emnet


Elling Torshaug

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte ett sett 18" org felg med dekk i dag men dimmen i toppen.

 

Trenger jeg modifisere noe for at disse skal sitte på bilen? fant ingen konkret svar på nett så spør her da jeg hadde planer og bytte dekk i morra.

Kjører en Golf mkiv 99 mod 1,6l

 

håper på kjappt svar.

 

Edit: Har også kjøpt senkesett på 40mm. noen som vet om dette vil skape komplikasjoner?

Endret av Elling Torshaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Men om du ikke har kjøpt senkefjærer enda så dropp de. Kjøp heller justerbart. Se på bilde, min er senka.. men er forsatt høy bak. Jeg skal bytte ut senkefjærene med justerbart senkesett snart. Få den mer ned i ræva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest idéelle dimmensjonen vil være 225/40-R18, men 235/40 fungerer det også. Er innenfor grensen for hva du har lov å ha på. Om jeg ikke husker feil er det ±5% som er grensen på høyden. Biltilsynet kan likevel komme til å bli kranglete om du ikke opplyser om at du har bredere dekk enn 2 dimmensjoner over vognkortspesifikk dimmensjon. Til min Leon har jeg 225/40-R18 dekk, og originalt sitter det 205/55-R16 på den, og dette trenger jeg ikke å si noe om til BT, siden det bare er 2 dimmensjoner over 205 dekkene.

 

225/40-R18 er også en hyggelig dimmensjon prismessig.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85
Den mest idéelle dimmensjonen vil være 225/40-R18, men 235/40 fungerer det også. Er innenfor grensen for hva du har lov å ha på. Om jeg ikke husker feil er det ±5% som er grensen på høyden. Biltilsynet kan likevel komme til å bli kranglete om du ikke opplyser om at du har bredere dekk enn 2 dimmensjoner over vognkortspesifikk dimmensjon. Til min Leon har jeg 225/40-R18 dekk, og originalt sitter det 205/55-R16 på den, og dette trenger jeg ikke å si noe om til BT, siden det bare er 2 dimmensjoner over 205 dekkene.

 

225/40-R18 er også en hyggelig dimmensjon prismessig.

 

Så da jeg går fra 175/80R14 ET38 som er originalt ifølge nettet på en golf4 til 235/35R19 ET35 så må det godkjennes? Selv om det bare er 1.81% større enn originalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB!

Har Justertbart senkesett på Golfen min lik deres, og da måtte jeg kjøpe 5 mm spacere for at ikke felgen skulle subbe innat justering's ringen på senkesettet. Eller det går fint om du skal senke bilen så lavt det går,

men min personlige mening så syns ikke jeg at det ser så fint ut

 

hvilket innpress har du?og felg/dekk størrelse?

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår