Gå til innhold

Nissan Primera p11-144 - diverse spørsmål

OleKrA91

Anbefalte innlegg

Begynner enkelt og greit med Hei.

Trenger litt hjelp med min p11-144 (2001mod)

For det første så virker bare vifta på full "gjeiping" har kommla meg fram til at det er motstanderen som er gåen...noen invendinger?

Nr 2, noen som har dreve å styra med instrumentpanelet å kan fortelle meg om det er vaier eller elektronisk kobbling bak?

Nr 3, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt 2 nye spredere med kontakt nytt og billig? ene min er halveis smelta bort i kobblinga Oo

Har senkesett liggende å det er TÜV godkjent, mangler bare papirene, noen som vet hvordan å få tak i riktige papirer?

i første omgang ihvertfall :D

I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee...

Nissan Primera P11-144 2001 1,6L

Nissan Primera P11 1998 2,0 SRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Skift viftemotstand, minnes jeg rett finner du den i v.app-huset bak/under dashbord på passasjerside.

2: Mener 144 har elektrisk speedometer, altså en sensor på girkassa og ledning til speedometer, men skal ikke love dette siden det er noen år siden jeg tukla med dette.

3: E-bay er vel en plass å starte, men det er som oftest lurt å sjekke hva det koster her først, men billig er det neppe.

4: Senkesettets papirer må du nesten kontakte fabrikanten/importør/selger av dette for å skaffe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spredere koster mellom 2-3K hos Nissan, å ellers så er det i hvertfall ikke noen andre plasser å handle orginale deler i Bodø, mekonomen, bilxtra ++ har ikke deler til denne modellen...

takk for enkelt og lett forståelig svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukka ut speedometret idag og det var bare 2 kontakter på baksiden : ) så du hadde rett på det : )

Og kontaktet "H&R" som har laget senkefjærene mine og fikk tilsendt TÜV papirene på mail : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

hei. 1 er ett metall kort med emalje på som ruster og slipper, greit å bytte.

2 kabel till spedometer ja men d veit du jo, da du først er bak der og roter bytt til led pærer i inst lysa (T10. 5X 5050 LED)

mye finere,

3. usikker på hva du trenger i spredere, men jeg kjøpte ny lykt på hellanor i trondheim, billig å orginaldel,

Lenke til kommentar
Del på andre sider