vision1 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Hei godtfolk! Har en eldre ford mondeo 95 1,8 der antageligvis varmeapparatet har gått. Vifta funker ikke. Jeg har i den siste tiden opplevd ulyder fra vifta alá slitt reim (pipe lyder), lite "kraft" og at den plutselig funker for så og ikke funke igjen. En dag ville den ikke starte i det hele tatt og starter fortsatt ikke. Sjekket sikringsboks og sikringen hadde nesten smelta (ingen brudd på tråd). Byttet denne, men hadde vel egentlig ikke håp om at det skulle endre saken, og det gjorde det heller ikke. Termostat, bryter etc funker normalt, og du hører klikkelyd og en svært svak "blåse lyd" i starten, når jeg skifter til gulvvarme, osv. Jeg har under gjennomsnittet greie på bil, så vil bare høre her hva folk tror kan være feil, og eventuelt om det bør byttes på verksted og hva kan jeg forvente på lommeboka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Utslitt viftemotor ja, vet ikke hvor den sitter her, men sansynligvis under eller ved hanskerommet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vision1 Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Var det jeg regnet med ja. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Sitter innenfor hanskerommet, og tar ett minutt å bytte. Av med filten innenfor/under hanskerommet. Så er det en låseflapp som må bøyes ut før du vrir huset til det er løst. Litt vanskelig å forklare men du ser det når du er der Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vision1 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 (endret) Ahh, takker! Da skal jeg prøve å få gjort dette her selv. edit: Dette ordnet seg helt fint selv. Nytt apparat var ganske dyrt. 2300 + moms hvis jeg ikke husker helt feil, men fant et på huggeriet til 600, og nå funker alt som det skal. Takker for hjelpa! Endret Mars 22, 2012 av vision1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg