Gå til innhold

Audio 20 til Vito

Ranger emnet


Mbakse

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg en ny Mercedes Vito 2012 mod, uten radio og multifunksjonsratt. Jeg fikk kjøpt en nesten ny original MB audio 20 (N25-MF2830)med bluetooth/CD som var fabrikmontert i ny Vito Nov.2011, de jeg kjøpte den av oppgraderte til en med navigasjon. Da jeg skulle få satt inn spilleren sa de på BOS at det ikke gikk siden min bil var levert uten radio. Men det skal gå med en ISO adapter, plug and play. Det må vist også en egen antennekabel til (dobbel fark hvit?). Håper noen kan hjelpe meg med en arbeidsbeskrivelse, en oppskrift og nummer på deler eventuelt hvor en kan få tak i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Hovedproblemet er gjerne manglende CanBus-tilkobling i radioåpningen; de to ledningene sitter originalmontert i Fakra-kontakten som jo din Audio20 var tilkoblet tidligere, og er nødvendig for at spilleren skal vite hva bilen driver med, om tenningen er på osv... Du mangler vel egentlig hele Fakra-kontakten om ikke bilen engang er radio-forberedt? Har du sjekket i dashbordet der radioen skal sitte, om det er noen stor Fakra-kontakt (evt. ISO-klosser) der? Har du en antenne/antennekabel i bilen også?

 

images?q=tbn:ANd9GcSwr1pgEHqYdOLwaa124hnM1FJAK_pXdtfbOSWlQ7qkpZWguhJe19e5w88U

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Hovedproblemet er gjerne manglende CanBus-tilkobling i radioåpningen; de to ledningene sitter originalmontert i Fakra-kontakten som jo din Audio20 var tilkoblet tidligere, og er nødvendig for at spilleren skal vite hva bilen driver med, om tenningen er på osv... Du mangler vel egentlig hele Fakra-kontakten om ikke bilen engang er radio-forberedt? Har du sjekket i dashbordet der radioen skal sitte, om det er noen stor Fakra-kontakt (evt. ISO-klosser) der? Har du en antenne/antennekabel i bilen også?

 

images?q=tbn:ANd9GcSwr1pgEHqYdOLwaa124hnM1FJAK_pXdtfbOSWlQ7qkpZWguhJe19e5w88U

 

Hei og takk for svar. Jeg har ikke sett hva slags kontakter det er. Bilen er klargjort med høytalere i dørene og de sa at jeg godt kunne sette inn den gamle spilleren (sony) fra v klasse som jeg hadde før. Det ville vist gå helt greit, men i og med at jeg har kjøpt original radio (audio 20) så håper jeg det er en "enkel" løsning på problemet. Men det er vel disse CAN BUS koblingene som ikke er lagt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har du kanskje ferdige ISO-kontakter der ihvertfall, især om det høyttalere montert. Er vel enkelte nyere modeller uten originalradio m/fakra som isteden har radiolomme m/ISO klare på baksiden isteden, men cluet her er jo at din Audio20 har fakra-kontakt bakpå og må ha CanBus-signaler for å fungere. Mener CanBus-tilkoblingspunkter/kabler finnes under førersetet i en boks der og som du kan hacke deg innpå?

Bluetooth-"antenne" må du også ha... men sjekk hva du har bak radiodekslet i bilen, så har vi ihvertfall ett startpunkt her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår