Anderwin Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Det skal jeg sjekke. I dag oppdaget jeg forresten at om jeg vrir nøkkelen til hakket før motoren starter, hvor radio/elektriske vinduer osv fungerer, og lar den stå der i noen sekunder fungerer ABS og antospinn. Men hvor lenge de fungerer, varierer fra gang til gang. Om det er sikringer, tenker jeg de vil lyse uansett? Jeg hadde noe av det samme problemet, når jeg kjørte så gikk plutselig lysene på osv. Endte med at jeg sjekket sikringene og satt i sikringer der det ikke sto noen sikringer(?). Etter det så funker systemet som bare det. Byttet ut de gamle sikringene også. Har funket nå i hele syv mnd uten problemer :). Lyset varierte hos meg også, endte med at de sto på ifra jeg kjørte bilen til jeg nesten skulle parkere. Men eventuelt om du har en felg som har fått slått seg og den ikke er helt rundt kan dette medføre problemer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Edit: Dobbel post O.o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2012 Det er mye som kan være feil, mest sannsynlig er nok ABS-sensor, ABS-ring eller til og med hjullager(og noen ganger følgeskader på de to tidligere nevnte), Få lest ut feilkoder på ett verksted, og få dem til å sjekke hjullager på det hjulet som evt. har feilkode kjapt, er det mulig kan de kikke kjapt på ABS-ringen også. Minnes jeg rett er ABS-sensor lekende lett å skifte på disse siden de er i plast i stedenfor fastrustet metall som er vanlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg