Gå til innhold

Dugg, fronlykter Amarok 2012

Ranger emnet


vikingole

Anbefalte innlegg

Hei, ny her på forumet men har sittet og sett litt før da.

 

Fikk amaroken min for litt over 2 uker sia, veldig fornøyd med både bilen og selger :) Men det dugger i fronlyktene, noen flere som har problem med det? Og hva har dere fått beskjed om eller gjort med det? Jeg fikk beskjed om att det dugget på audier til en million også.. Men det dugget ikke i min gamle navara fra 98. Er ikke dugg i lykter en mangel på eu-kontroll?

 

Er det noen som har en amarok med deksel over motoren? Det sitter jo feste til det på motoren, men ingen deksel. Ser egentlig litt rotetet ut.

 

Også trudde jeg egentlig den ryggesensor greie skrudde seg av når man hadde henger koblet på, veit det er bare og skru av lyden. Men meinte det var en automatikk i det når man har i hengerstøpselet.

 

På forhånd takk.

Ole Anders. 2012 Amarok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er endel dugg i front lyktene på min også...har ikke snakket med møller enda men rekner med de skifter lyktene å prøver å finne grunnen til att det dugger..

 

er ikke deksel over motoren på min heller,spurte selger om koffor det ikke var når bilen ble overlevert å han sa att det ikke var vanlig med deksel over motoren på nye biler lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min amarok dugger også. For at det skal dekkes av garantien så må det være tydelige "dråper" på innsiden av "glasset" i lampa. I tillegg så må fortsatt dråpene være der etter at bilen har stått med kjørelys og fjærnlys på i 20 minutter.

 

Min bil har vært inne for dette èn gang alt. Men da hadde de på en eller annen måte fått fjernet duggen slik at de kunne ikke skifte lampene på garanti. Men nå har det dugget siden januar, så nå henger det tydlige dråper på innsiden av glasset. Så bilen skal inn igjen om kort tid for utbedring. Det er IKKE riktig at det skal dugge i lampene! Det er derimot ganske vanlig at det gjør det den første måneden på alle nye biler, også andre merker.

 

Amarok blir ikke levert med deksel over motoren. Noe som er synd, for det hadde dempet mye av motorstøyen inn i kupeen. Enig i det du sier, de nye common rail motorene ser ut som et årmebol egentlig. Men det er bare nyttekjøretøy som ikke har deksel over motoren. Resten av bilene til møller har dette. Det forklarer hvorfor du Kjell Erik Aune fikk det svaret du fikk pga at han du spurte mest sansynerlig bare er nyttekjøretøy selger :)

 

Ja! du trur helt riktig. Ryggesensorene skal kutte ut med en gang du setter i kontakten i hengerkontakten. Det skal også tåkelyset bakover også forsåvidt ;-) Dette er antakelig en feil i fra klargjøringen som ble gjort på bekkelaget ved montering av hengerfeste. Da har de mest sannsynerlig kodet feil, noe som er sløvt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke har koda inn hengerfeste, vil nok ikke dette fungere

på amarok trenger man ikke å kode inn hengerfeste for å få det til å fungere (derfor er det mange klargjørere som hopper over det)

men det burde gjøres iom at det skal svm-kodes online, sånn at fabrikken også vet at den har hengerfeste. dette kan være viktig ved eventuelle oppgraderinger, for at styreenheten for hengefeste også oppgraderes. så reklamer der du kjøpte den, så fixer de det.

ellers er det bare å komme til oss på Oppegård, vi sender gjerne regning til de som ikke gjør jobben sin :D

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mer dugg i frontlyktene har jeg også sett på flere biler, men nå etter en snau måneds tid så har det forsvunnet på min og ikke sett noe mer til det ennå. Hjelper sikkert litt at den alltid står i oppvarmet garasje..

 

Hengerfeste er også et problem på min og var enten koblingsfeil eller programmering ja, det er sløvt... Men skru av lyden?? Hvordan får man til dette...? Kjørte meg jo fast i skauen her og det blei en del jokking i timesvis, og det var nesten så jeg reiv av alt som var av deksler for å komme til den dritten av en høyttaler....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår