modumstallion Skrevet Februar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 hei. trenger litt hjelp fra noen som har litt peiling. jeg var s�pass heldig at jeg fikk motorhavari her om dagen. det virker som det er litt tr�blete � finne ny motor. brukt alts�. jeg har : RegNr: BP81813 KJ�RET�YDATA Kj�ret�y: FORD TOURNEO CONNECT LX PH2 Understellsnummer: WF0TXXTTPT3S28361 Typegodkjenningsnummer: 00220072003 �rsmodell: 2004 F�rstegangsreg.: 2003 F�rstegangsreg. i Norge: 20030904 Avregistreringsdato: 0 Importert: N Fra Understellsnummer: WF0HXX??PH??00001 Karosseritype: SEPARAT RAMME, LUKKET MED 3 EL.4 SIDED�RER OG BAKD�RER. Kj�ret�ygruppe: LB Farge: HVIT Siste PKK: 20110412 Neste PKK: 20130331 MOTORDATA Drivstoff: Diesel Motorkode: HCPB Slagvolum: 1753 Effekt: 66 Enhet: kW CO2 utslipp: 0 dB: 81 1/min: 3000 det virker som det er veldig vanskelig � f� tak i denne type motor. motorkode: HCPB det jeg lurer p� er om det er noen andre motorkoder som jeg kan bruke. har f�tt med meg at HCPA ikke passer da denne er 75 hk. etter det jeg har skj�nt skal det kunne v�re mulig med andre motorkoder. men hvilke? han som evt skal bytte er en flink mekaniker som kan mikse � trikse litt. synd jeg utdannet meg til baker. h�per p� positivt svar fra noen som har litt peiling mvh Per-Christian edit: hvorfor noen av bokstavene ble som de ble aner jeg ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
modumstallion Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 ingen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Det eneste du egentlig trenger å bry deg om er om det er Common Rail eller ikke. Motorene ellers er like, forskjellen ligger i pumpe, turbo, motorstyring osv Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
modumstallion Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 takk for svaret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg