Gå til innhold

Koble 6 høytalere til spiller

Ranger emnet


JacobBorke

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har nå kjøpt min først bil, men spilleren i bilen har ikke aux. Det står i en Blaupunkt munchen rdm 169, som er koblet til 6 høytalere (en diskant i hver dør forran, en coax(?) i hver dør nede, samt en høytaler på hver side bak.

Nå som jeg skal kjøpe spiller med aux-inngang, kan hvilken som helst spiller kobles opp mot alle seks høyttaleren? Om jeg finner ut at jeg vil gå til innkjøp av en aktiv sub, vil det også gå å koble denne opp mot spilleren i tillegg til alle høyttalerene?

 

Vet alle vil anbefale meg å kjøpe forsterker med en gang, men er rimelig blakk nå, så må først og fremst bare ha en spiller med aux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint å koble inn en ny spiller, og er alt som det bør være, så sitter det iso-kontakter i bilen din også, slik at det blir plug`n play. Men for guds skyld kjøp deg en spiller med litt kvalitet. Pioneer og alpine er trygge valg, og skal du sub osv senere, så kan det være greit med en spiller som har flere linjeutganger. Denne spilleren har det meste du trenger: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/andre-lyd-og-bildeprodukter/bilstereo/DEH7300BT/pioneer-bilstereo-deh-7300bt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Blaupunkt'en din HAR AUX-inngang, du må bare ha en overgang:

 

2167_phonocar_4_140.jpg

 

München har også 4.1-linjeutganger, altså med egen sub-utgang med innebygde filtre m.m., igjen så trenger du bare en overgang:

 

2367_phonocar_4_195.jpg

 

Ovennevnte er da for Front + Rear, Sub-utgangen sitter (u)tilgjengelig i strømISO-klossen bakpå spilleren, bare å si fra ved eventuell bestilling så får du med en ekstra phono-monokabel med riktig kontakt så du får plugget den inn der på samme måte som dem over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår