Gå til innhold

Motorvarmer, kan den stå på hele natta?? Audi 100 2,6 V6 1994 Mod

Ranger emnet


kotox

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mulig dette er feil sted å spørre om dette, men har en Audi 100 2,6 V6...1994Mod

 

I motoren sitter det visstnok en DEFA motorvarmer, av typen med slik 3 stikk kontakt som man bare plugger i strømuttak med en slik overgangsledning.....Jeg aner ikke hvordan type motorvarmer dette er, men når jeg kobler den til, så hører jeg en slik suselyd hvertfall, som blir borte etterhvert...

 

Så, spørsmålet: Kan jeg plugge denne i på kvelden uten at noe skade skjer??

Satte den i 3 timer før kjøring i dag som jeg ble anbefalt, men syntes ikke det hadde veeeldig stor effekt...Noe hadde det, men ikke bra nok...tok ganske lang stund før temp gikk opp.

Er dette skadelig å ha den på hele natten?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge bilen din ikke lekker vann er det ingenting å bekymre seg over.

 

Men det er ikke alle biler som motorvarmer gir noe særlig effekt, spesielt om det er slangvarmer.

 

3 timer på ene forden jeg har gir ca 50 grader temp på kjølevannet over hele systemet, der er plasseringa av elementet optimalt lavt i blokka på en v motor så begge topper blir gode å varme.

 

over 4-5 timer er bortkastet.

Endret av Einar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til noen biler blir det montert utvendig oljevarmer, denne blir skrudd fast på nedre del av motoren og har veldig lav virkningsgrad.

 

Slangevarmer er veldig bra - den har som regel innebygget termostat - er derfor veldig dyr. Den er også montert ganske lavt nede i motorrommet.

 

Du kan sjekke på defas sider hvilken type varmer som pleier å bli benyttet. Blokkvarmer hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår