Anders_åle Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Heisann, jeg tror speedometere mitt har tatt kvelden, alts� speedometere pleier ikke � funke under kj�ring men noen ganger funker den i par sekunder under hard nedbremsing ogs� "Vugger" dieselm�leren. ogs� funker ikke tripptelleren heller. Noen som veit hva det er? defekt "tings" p� girkassa eller ledninger? eller rett � slett at instrumentpannelet har tatt kvelden?:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Min erfaring når speedometeret ikke fungerer er at alt ordner seg (som oftest) når instrumentpanelet demonteres og monteres igjen ;) Årsaken er som regel kontaktproblemer mellom de fire pinnene fra speedometeret og kretskortet (klemkontakter). På bildet under har jeg markert disse, er panel til Audi 80 men er samme prinsipp. Uansett kan du sjekke pluggen, på girkassen, til pulsgiveren ved venstre drivaksel, ser den på bildet under. Hjelper ikke noe av dette så må du nok se etter nytt/brukt instrumentpanel/speedometer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Om du skal skru ut instrumentpanelet så har jeg skrevet litt om det her. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-og-tenningslas-b3-b4-c3-c4.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_åle Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Dæven, Tusen takk! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg