Gå til innhold

Rust i bærende konstruksjon, ca. pris på reparasjon?

Ranger emnet


thomzi

Anbefalte innlegg

God dag!

 

Nettopp hatt min 92mod Astra F inne på eu-kontroll, hvor det ble påvist farlig rust på bærende konstruksjoner-venstre kanal.

 

Han som sjekket bilen min antok en pris på 4000-7000kr, men synes det hørtes voldsomt ut.

Var også et par småting på den som "slitt bærebru-venstre foran- bakre foring" og defekt innfestning på eksosrøret, noe han mente kom til å koste 2000-2500kr.

 

Si den totale summen kommer på 10 000kr, dette er ikke en sum jeg er spesielt lysten på å påkoste en 20 år gammel bil. Til tross for at den ellers er strøken(litt blasst panser, men så er den gammel) og kun har gått drøye 97 000km.

 

Lurer da på om nen vet sånn ca. hva dette koster, og om noen kjenner noen i Skien/Porsgrunn/Drammen som kunne gjort dette til en grei pris?

 

Har 1mnd på meg før den må være godkjent, og er usikker på om jeg synes det er verdt å reparere den, eller om jeg bare skal kjøpe ny bil. Avhenger naturligvis av om prisen ender på nærmere 10K eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at du bør kjøpe en annen bil. Fikser du disse feilene oppstår det garantert ny rust, og nye feil etter kort tid. Jeg ville ikke kostet noe særlig på en så billig bil, og disse er kjent for å ruste en del.

 

Det blir noe annet hvis man kan gjøre slike ting selv, eller har kompiser som kan det. Men å betale verkstedpris for slikt er dårlig butikk. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett bru, med begge foringer og bærekule, får du kjøpt på Biltema for under 500 kroner. Er fort gjort å bytte. Og fester til eksos koster jo bare noen tiere. Å hva det kommer på å fikse den rusten, kommer jo helt an på hvor på kanalen det er, og hvor mye det er.... Ta bilde av det rustne området, å legg det ut her.... Da er det straks mye enklere for folk å bedømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at broren til naboen er sveiser, så han skulle ta en kikk på den til helgen. Så får se hva han kommer frem til!

 

Det som er litt rart er at bilen min har vært på EU-kontroll hos samme verksted, og samme person, de 2 siste gangene. I februar 2010 nevnte han ingen ting om rust, men nå er den visstnok så farlig at det må tas med en gang.

Tidligere eier brukte 15k på å fjerne all rust i hjulbuer(inkl lakkering og behandling) på begge sider bak rett før jeg kjøpte den i 2009, og det er ingen synlig rust ellers på bilen. Derfor ville det nesten vært litt synd å skulle skrote bilen også. Får se hva som skjer til helgen, ender totale kostnaden på 5000-ish så har jeg ihvertfall en billig bil i et par år til. Så får vi heller satse på at vrakpanten øker med noen tusen i 2013/2014 ;)

 

Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen!

Endret av thomzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ordna det seg! Var ute med broren til naboen for å kikke på rusten da en annen nabo rusla forbi, viser seg at han er bilmekaniker og skulle undersøke priser for meg. Fikk svar fra han i dag, og han skulle ha ca. 2800kr for å ta rusten, bytte hele bærebrua og de andre par småtinga. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår