Einar Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 For trange eksosventiler var hovedproblemet, er det samme motor du har eller? Ville nok begynt med en sjekk av choke om problemet gir seg... Forbruket ligger dog noe høyt enda, på 1,3+, burde kunne komme seg ned mot 1,1 på fin kjøring skulle jeg mene... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Februar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2012 Åja, Jeg har nylig justert ventilene så jeg vet at det ikke er disse som er problemet. Har brukt en stund nå på og fundert ut hvordan jeg skal angripe automat choke'n men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne :P vet du hva man bør gjøre og ikke gjøre med den bimetallfjæra? Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Mars 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2012 Har nå fått bukt med problemet tror jeg. Byttet tenningsforsterker boksen, og etter det ble den kjørbar når den er kald. Fortsatt litt fusking under pådrag når kald, men det er overkommelig. :) -kay Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2012 Min ligger nå på 1,1 på "normal" kjøring, og 0,9 på langkjøring. Var det duraspark-boksen som laga trøbbel? Sjekk alle vakuumslanger siden du har litt enda, choken skal stilles mot ett hakk, jeg legger den alltid litt magert der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Mars 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 (endret) Ja, jeg tror at "durasparken" hadde litt av skylden. Har satt inn koblingene til vakuumslangene med fett, det ble gjort med en gang fuskingen kom, dette førte forøvrig ikke til mindre fusking, men litt lavere turtall faktisk. Kan stille choken litt strammere ja, regner med at fjæra har blitt litt slakk iløpet av de 30 årene. Så også igår at slangen som går fra toppdekselet og inn ved forgasseren var litt morken. Vet du hvilken vilken funksjon denne slangen har? Endret Mars 29, 2012 av kayheggz Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2012 Den slangen er veivhusventilasjonen, ventilen på toppdekslet er PCV-ventilen(Positiv crankhouse ventilation), om denne er morken, så vil det bli falskluft. Denne er og utrolig sprø etter så mange år, jeg knakk denne ved ett uhell og måtte lage en ny en av diverse slangedeler jeg hadde. Denne kan du trygt plugge igjen for feilsøking om det gjør det lettere. Er ventilen ikke helt iorden kan det også gi fusk, denne ventilen finner du på flere motorer. Den skal bli tettere dess mere vakuum som finnes i innsugsmanifolden. Lekkasje i spjeldaksler er heller ikke helt ukjent, da vil de jage på tomgang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Jeg har tatt feil. Nå har bilen begynt og fuske igjen like voldsomt som før. Har tydeligvis ikke gjort noe forskjell og byttet durasparken og pcv ventilen.. Skal bytte coil, fordelerlokk og rotor og se om dette gjør noen forskjell. selv om det ikke er så gammelt.. Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet Mai 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2012 Fant ut hva som var skyld i problemet. :D På "førersiden" av forgasseren, helt nede ved festeplata, stikker det opp en "rørtapp". denne tappen suger vakuum (tror den er ment for vakuumstyring av automatkasse?) og var blendet med en liten gummihette. denne gummihetta var morknet og delvis av. når jeg fikk blenda hullet skikkelig ga fuskingen seg med en gang :D Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.