NovaDecker Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Hei. Har nettopp kjøpt en bruktbil. Det første jeg la merke til da jeg tok min første kjøretur alene med den, er at når jeg gir litt gass, begynner turtallet med å gå NED, og opp. Men dersom jeg slipper gassen mens turtelleren er nede, stopper motoren. Hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Defekt tomgangsregulator sansynligvis, hva slags bil er det. Ofte så trenger de bare en rens Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NovaDecker Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Hei! Har null peiling på bil, men utifra navnet på "tomgangsregulator" må jeg bare si: Den går fint på tomgang og når jeg gir mye gass på en gang går turtallet direkte opp uten å gå ned. Men dette er ikke gunstig for bilen akkurat. Det er en Ford Mondeo 95 16V glx med 2.0 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Gasspjeldføler. Prøv å løsne den og vri den maks (0,5mm) i samme retning som gasspjeldet vris ved pådrag Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg