reminett Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei! Jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme som meg? Det er en ulyd foran på høyre side, minner om lyden som kommer fra en vannkoker. Den er lik uansett hvordan jeg svinger (eller om jeg kjører rett frem), og høres best fra 40km/t og oppover. Hvis jeg kjører på grus eller knudrete snø/isklumper med høyre hjul foran, hører jeg samme lyden selv om jeg kjører i 5km/t... Lyden er lik uansett turtall eller hastighet. Jeg har skiftet hjullageret for en uke siden, så det er ikke det.. Kan noen hjelpe meg med å løse dette mysteriet, så hadde jeg blitt kjempeglad! :) Hilsen Remi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Kan det være slark i noe i hjulopphenget? Jekk opp hjulet og beveg i alle retninger mens du ser etter slark og hører etter unormal lyd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reminett Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Kan det være slark i noe i hjulopphenget? Jekk opp hjulet og beveg i alle retninger mens du ser etter slark og hører etter unormal lyd. Tusen takk for raskt svar. Bilen har vært gjennom NAF test nylig, og den var inne hos Møller uten at de fant ut av det.. Regner da med at de sjekket for slark.. Men kan det f.eks. være foringer rundt stabilisatorstag, eller ha noe med foringer i toppen av demperen å gjøre (helt øverst der hvor demperen er skrudd fast i karroseriet)? Er det sannsynlig? Eller kan en sånn lyd komme av andre komponenter som "dirrer" under panseret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BM257 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Kan være fôringer som er gåene i bærebro eller noe sånt, der salt og skitt kommer inn, trenger ikke være mye! Hadde noe det samme på min gamle A4. Siter Audi A4 1,8 (1996) Audi A4 1,8t Quattro (2002) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2012 Eller dårlig innfestning i fjærbeinslageret, altså mutteren øverst på demperen? Blir bare teorier når man ikke har bilen foran seg ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reminett Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Dere er innpå noe der, begge to.. Det samme har jeg tenkt på.. Men det er interessant at BM257 har hatt noe lignende! Hvordan kan jeg få sjekket disse tingene? Dvs hvordan vet jeg at en foring er slitt med mindre den ser helt ødelagt ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2012 Løft opp bilen og beveg på foringer etc med makt og se etter slark. Kubein er en fin ting ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg