isos6 Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei, Vet noen om det er typisk problem med disse motorene? http://finncdn.no/mmo/2011/8/25/6/303/034/56_-1599674572_xl.jpg Jeg har nemlig problemer med tennkassett i følge Opel. Jeg fant en delebil, var på visning og startet bilen, mobilen har samme problem ser ut som, den kjører 3 eller færre sylindre! Er dette mulig?! :( Min bil viser feil med motor i spedometeret, men ikke i delebilen. Jeg tør rett og slett ikke å kjøpe den, fordi den har kanskje samme problem. Selger sier at bilen har feil med registreringskjeden. Fant en delebil i Tyskland, den ble solgtlitt før jeg ringte selger. Siter Opel Vectra 1.7 TD Årsmodel: 1995 KM: 419 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hvis bilen har feil på registerkjedet, dvs at det har strekt seg så hjelper det ikke med ny tennkasett. Jeg ville ikke kjøpt den bilen da det kommer til å bli en dyr reparasjon. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isos6 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Bilen jeg vil kjøpe som delebil har problemer med registerkjede i følge selger, spiller ingen rolle for meg, fordi jeg trenger kun tennkassett og servopumpe, så kaster jeg delebilen. Men når jeg starter delebilen, oppfører motoren seg som min motor som Opel sier det er feil med tennkassett. Er jeg så uheldig at begge har samme feilen? Jeg ringte Opel i dag og fikk bekreftet igjen at det var tennkassett som var ødelagt på min. Men lurer på om det er samme problem eller kjede som er ødelagt på delebilen. Hvorfor oppfører motoren seg hvis kjeden har utvidet seg? Siter Opel Vectra 1.7 TD Årsmodel: 1995 KM: 419 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Begge feilene gir samme symptomer. Når registerkjedet strekker seg så blir timinga på motoren feil. Dvs at åpningstidene på ventilene blir forandret og da vil det ikke bli kompresjon, kommer til å ende med havari etterhvert. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg