axxel Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Hei, Jeg har en avensis 2003 1,8 bensin og jeg har en stund hørt en klaprelyd fra motorrommet og nå fant jeg ut hvor det kom fra, det er på toppen av motoren bak ved torpedoveggen så sitter det en slags demper akkurat på hjørnet ved reima som drar a/c pumpa og dynamoen osv. Holdt fingeren på den og kjente at det klapret veldig så den er "punktert". Litt oljesøl fra den også...er det noen som har byttet den noen gang? Er det farlig å kjøre med den sånn som den er nå? Hva koster en sånn tro? Trenger hjeeeelp :/ axel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Er den tilkoblet reimdriften, eller er den mellom motor og chassis? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axxel Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2012 Ser ikke ut til at den har direkte kontakt med reima nei, men det er så trangt der at jeg får ikke sett helt etter. Men en motordemper har vel ikke noe med reima å gjøre i utgangspunktet...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwolfie Skrevet Februar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 Det er nok reimstrammeren du tenker på. det sitter vel en liten gummipakning/hette utenpå? om det er den som sitter rett på et hjul som går ned mot reima så er det reimstrammeren og den bør da byttes. Siter Mvh.. Gunnar - Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil) - Opel astra g 00mod (bruksbil) - Toyota avensis 05 tte stylet - volvo 240 gl 86 (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg