andre88 Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 hei, Har hatt litt små problemer med motoren min ett par ganger de siste månedene, men idag toppet det seg. Kjørte ut av garasjen og alt virket fint, men når jeg kom ut på hovedveien å skulle akselere ville den rett og slett ikke opp i fart, når jeg trykker på pedalen så bare ramler turtallet. parkerte bilen å ventet til den ble litt varmere, fortsatt ikke noe bedre. i liten fart går det helt greit, men når jeg gir gass så nermest "drukner den". På tomgang virker det som den går helt fint. noen tips? Mercedes SLK 97 230aut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 hei, Har hatt litt små problemer med motoren min ett par ganger de siste månedene, men idag toppet det seg. Kjørte ut av garasjen og alt virket fint, men når jeg kom ut på hovedveien å skulle akselere ville den rett og slett ikke opp i fart, når jeg trykker på pedalen så bare ramler turtallet. parkerte bilen å ventet til den ble litt varmere, fortsatt ikke noe bedre. i liten fart går det helt greit, men når jeg gir gass så nermest "drukner den". På tomgang virker det som den går helt fint. noen tips? Mercedes SLK 97 230aut. Muligens det kan være MAP sensor som er defekt. Du bør få bilen til et verksted som kan bruke et diagnoseverktøy for å se om de får opp en feilkode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Jeg tror ikke disse har MAP-sensor, men de har luftmassemåler(LMM), denne sitter som oftest i tilknytning til luftfilterboksen eller mellom luftfilter og innsug, prøv å koble av stikket på denne og se om den funker bedre. Hjelper dette er den en sannsynlig synder, hvis ikke ville jeg fått målt bensintrykket. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2012 Problemet var luftmassemåleren, byttet den igår:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg