Gå til innhold

motoren går dårlig


andre88

Anbefalte innlegg

hei,

 

Har hatt litt små problemer med motoren min ett par ganger de siste månedene, men idag toppet det seg.

Kjørte ut av garasjen og alt virket fint, men når jeg kom ut på hovedveien å skulle akselere ville den rett og slett ikke opp i fart, når jeg trykker på pedalen så bare ramler turtallet.

parkerte bilen å ventet til den ble litt varmere, fortsatt ikke noe bedre.

i liten fart går det helt greit, men når jeg gir gass så nermest "drukner den".

På tomgang virker det som den går helt fint.

 

noen tips?

 

Mercedes SLK 97 230aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

Har hatt litt små problemer med motoren min ett par ganger de siste månedene, men idag toppet det seg.

Kjørte ut av garasjen og alt virket fint, men når jeg kom ut på hovedveien å skulle akselere ville den rett og slett ikke opp i fart, når jeg trykker på pedalen så bare ramler turtallet.

parkerte bilen å ventet til den ble litt varmere, fortsatt ikke noe bedre.

i liten fart går det helt greit, men når jeg gir gass så nermest "drukner den".

På tomgang virker det som den går helt fint.

 

noen tips?

 

Mercedes SLK 97 230aut.

 

Muligens det kan være MAP sensor som er defekt. Du bør få bilen til et verksted som kan bruke et diagnoseverktøy for å se om de får opp en feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke disse har MAP-sensor, men de har luftmassemåler(LMM), denne sitter som oftest i tilknytning til luftfilterboksen eller mellom luftfilter og innsug, prøv å koble av stikket på denne og se om den funker bedre.

Hjelper dette er den en sannsynlig synder, hvis ikke ville jeg fått målt bensintrykket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår