båten Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Hvor lenge skal et batteri i fjærnkontrollen(nøkkelen) til Oktavia 2003 1,6i vare? Vist batteriet er dårlig,vil vinduene leve sitt eget liv? De går ned når jeg låset opp og ned når jeg stopper å tar ut nøkkelen. Kupelyset står lennnnge på. Hva sier dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Defekt komfortmodul eller defekte mikrobrytere i låsekasse på førerdøra. Sannsynligvis det siste, og da må låsekassa byttes.(skal gå an å bytte bryterne også, men det er nok en dillejobb) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norwegian Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 99% at dette er en komformodul som er defekt eller feil kodet hvis du har ikke skadet kontakter i selve nøkkelen. Komfortmodulen er ansvarlig for å trekke opp vinduer når du låser bilen. Har du hatt dette problemet hele tiden? Ellers holder batterie i noen år eller mer. Prøv å låse bilen med en annen nøkkel (regner med at du har 2) i tilfelle det er noe galt med signal fra selve nøkkelen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Mikrobryterne i låsekassa sørger også for å lukke/åpne vinduene, og slå av og på kupelys. Det er heller ikke uvanlig at disse ryker... men om det er det ene eller det andre er ikke lett å vite. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Takker for svar. Skal se i morgen på det som er foreslått!(vist det ikke er er dritvær,er meldt storm) Ps: Klokka på forumet går den ikke en time for fort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rema1000 Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 hei fant du ut ka som va problemet ditt? har akkurat fått samme problem at vinduene går ned etter at tenningen e slått av og det går noen min el 30-40 min så går vinduene mine ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2012 Ja,fant ut hva det var. Batteriet hadde 3 DØDE celler(kortsluttet) Da fikk alt strøm i nykk og napp. Fikk nytt batteri av forhandleren uten diskusjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg