Carboy1992 Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Kunne trengt litt ekspert råd ang 124'en min, den oppfører seg nøyaktig som dama, altså blir vrang og stopper og fungere ved vått føre, snøføre og ved nøye høytrykkvask (motorvask) Kan plutselig stoppe i en rundkjøring fordi den begynner og hakke og oppføre seg teit. I og med at bilen er 100% strøken uten om dette, vil jeg få orden på dette fort som faen! ;} Har en tanke om at det kan være noe med pluggene/fordelerlokket og diiv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Om du har vasket mye nedi motorrommet så er det nok rimelig fuktig i fordelerlokket. Skru opp det og se om det er rusta nedi der. Du kan også ohme pluggledningene og sammenligne verdiene, disse skal være nesten like. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 M102 tenker jeg :-) Skift fordelerlokk og rotor så er problemet løst i 9 av 10 tilfeller, pluggkabler kan og løse dette, sjekk også at ikke pluggene ligger i vann. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carboy1992 Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Takker! :-) det er fordelerlokket og pluggledningene som det er feil med, den har gått som en drøm når jeg fikk på vinterdekker og vasket bil for et par dager siden, men om jeg tar litt snø/vann over fordelerlokket og ledningene blir den jævlig kostbar, så bytter både fordelerlokk og pluggledninger, da de begynner og bli mildt sakt ræva! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carboy1992 Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 M102 ja! er det vanlig feil på de eller? :S Hjelper ikke å ha strøken bil om den ikke er 110% vanntett kæn du si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Det er ikke uvanlig, men det skal selvfølgelig ikke være fullt så ille. Med litt dårlige pluggkabler og fukt i skinna over toppdekslet, og gjerne i plugghøla blir de fort litt kresne, fordelerlokkene blir slitt de og, små riper og sprekker som det ligger drit i, litt fukt og dette leder strøm litt bedre enn pluggkablene. Dog, motorvask skal du være forsiktig med, en motor skal normalt ikke vaskes, den skal holdes ren, ved å tørke vekk gris når det skjer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg