run-ars Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 er det noken som har hørt eller prøvd og sette nedi en 300d rekke 6 nedi en w123 me 300rekke 5 med manuel? passer motorfesta frå 124 eller passer dei som er fra 123. og om manuell kassa passe over ens med 300 rekke 6eren. vore fint me fort svar for he en w 123 på hand so ej lure på og bygge opp :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 fleir som lure på det samma ja;) de æ veit at du må ha ny girkasse fra w124, clutch og svinghjul. du må kappe mellomakslingen å sveise den. men motorfesta veit æ ikke ok dæm passer. men skal ikke være så mye problem å få det til. men æ lure på hvilken girkasse og svinghjul som det går å bruke:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 ps, bruk 300tdt motor, for den er bedre, underspyling og sterkere blokk. det er om603 motoren, men skal du ha den argeste motoren så må du velge om606 og bruke diesel pumpa fra om603 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 Ja, det går det, er gjort før, var en på mercefreaken som har en 300CD, en C123 med OM603, stilig det. Du trenger: Motor, Girkasse, gløderelè, ELR-relè, ledningsnett, radiator. Du må ha motorfester fra 126 300SDL, sikkert tilpasse en girkassetravers, lage en mellomaksel, muligens ha ett OVP-relè. Dette er ikke en sikker liste, men hva jeg tror du trenger. At motoren fra 300TDT er bedre enn 300D(603A/603NA), tja, de har underpyling, men det har alle 603/606 etter ett visst årstall), ja de har solidere stempel og råder, men det trenger ikke sugemotoren, og de har topper som sprekker mellom 3 og 4 hundretusen, det har ikke sugemotoren. Blokka er lik foruten oljetilførselen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 greit nåkk d som du seier, men hvilken girkasse passer på om603 motoren? passer alle 230,220,300e girkasser på om603? og hvilken clutch/svinghjul skal eg bruke? passer bare 300d svinghjule og clucthen eller kan eg bruke bensin svinghjul og clutch? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 "Alle" kasser til rekkemotor med starteren på rett side passer. Ville kanskje vurdert kasse fra noe nyere(202/210), da de er mye mere girevennlige, dog vet jeg lite om holdbarheten i dem. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Olav Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 så alle svinghjul og clucth passer på rekkemotoren og da?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2012 Clutch skal jeg ikke garantere, den må passe med svinghjul og girkasseaksling. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
run-ars Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 må man sveise om mellom aksling also? ekje de berre og bygge motor festa slik de passa da?. satsa på vi prøva de san.:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg