Gå til innhold

Mondeo uten cat (går det bedre?)


ViceGuy

Anbefalte innlegg

Har fått tatt bort catten på min 96 2 liter i fjor, merket stor forskjell å hadde mere "drag". Men nå i år etter at jeg monterte på "sommer habitten" (styling, neon og felger) virker det som den ikke drar så bra lenger. Har prøvd å rense MAF sensoren med bremserens, men virker ikke som om det hadde noe særlig effekt. Har 2 stk av disse så skal prøve den andre i dag, men lurer på om "guruene" her har noen andre råd?

 

Har også sett at det går ann å kjøpe "stock" MAF (ikke til å forveksle med standard) i England, er dette noe å annbefale... vil bilen gå bedre da? Tenker også på å kjøpe et Aluminum Intake Kit fra CTA Motorsports , vil også dette øke prestandaen på min bil? Må føye til at jeg også har montert Simoniz sports eksos system med to "blås" ut bak.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fjerna katten, troor jeg tapte litt moment men har nok fått litt mer hk.. har 2,25" system.. enderør på begge sider jeg og.. men ikke simoni da..

 

merker den drar bedre....

 

har ikke hørt no om å skifte MAF..

 

bestilte du ett CTA inntake eller?

 

CTA intaket går for å være det beste du kan få tak i av innsug til zetec'ene.. vartfall på fordmondeo.org :cool:

og ikke minst en sinnssyk lyd!

 

nettopp bestilt selv, og han chris som eier cta motorspors sa at han nettopp hadde sent 2 sett til norge ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, fikk det i dag :D De to setta som Chris mener er nok det til meg og et som en kompis bestilte for to uker siden.

 

Jau er råååå lyd i det..... hørte på kompisen sin å måtte bare handle selv.

 

De var kjappe med forsendelsen også, ikke noe kluss. hadde det 5 dager etter bestillingen var sendt jeg. Kan absolutt anbefales til andre. Settet vi snakker om er her link her og da søker du bare etter artikkelen som heter CTAZTCALP.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og svar til Viceguy eller hvem det var, jeg økte effekt og moment ved fjerning av katalysatoren, men jeg har også 2 liter i motsetning til jackpot ;)

 

Jo større motor jo mer får man hentet i en viss begrensning da..

 

fjerner man kat'en på små maskiner mister man også fort moment pga lite motstand i eksosen, men hva faen skal man med moment på småbiler, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

gleder meg til å få mitt!! :D

 

Du bør få fatt på en kabelgjenomføring (6 eller 8 mm hull tror jeg), er en vakumslange som ikke er på Contour som du må lage hull til. Du ser det når du får kitet. Er en enkel sak.... tenkte bar å nevne det lissom. Er forresten kjempefornøyd med mitt, masse go' låt å drar en god del bedre også.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ViceGuy

 

Du bør få fatt på en kabelgjenomføring (6 eller 8 mm hull tror jeg), er en vakumslange som ikke er på Contour som du må lage hull til. Du ser det når du får kitet. Er en enkel sak.... tenkte bar å nevne det lissom. Er forresten kjempefornøyd med mitt, masse go' låt å drar en god del bedre også.

 

hmm... var ikke no vakumslange til overs her? :rolleyes:

 

ca på baksiden av der IAT sensorn går inn er det hull til vakumslangen.. er ikke fler vakumslanger enn det?

fulgte med silikonslange til å forlenge den med..

 

er helt sinnssyk lyd, går endel bedre.. litt variabel effekt over 4000rpm men :rolleyes:

skifta akkurat lambdasensor noen dager før jeg fikk på CTA'n..

satt på CTA'n på fredag..

tror kanskje det er pga at den suger inn mye varm luft:rolleyes:

noen ganger går den bedre enn andre ganger..

om jeg først tømmer 1. gir, merker at det dabber av litt på 4500rpm, 2. gir da går greit...

men om jeg begynner fra lavt turtall i 2. gir, merker jeg 'flatspot' fra 4000rpm ca..

tror jeg skal lage meg ett lite varmeskjold, og en kaldluftslange fra fronten ett sted..

burde kanskje få inn en fin chip etterhvert ja..

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

 

hmm... var ikke no vakumslange til overs her? :rolleyes:

 

 

Skal prøve å få tatt et bilde i dag av slangen jeg mener, den sitter på en sånn "dings" som er klipset fast på torpedoveggen (rett bak innsuget).

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vakum slangen jeg snakker om satt inn i den orginale boksen over innsuget. Ser du på bildet under ser du hva jeg mener

 

mondie2.jpg

 

... å slangen monterte jeg sånn med en kabelgjennomføring, så da ser det slik ut

 

mondie1.jpg

 

Håper dette forklarer litt bedre hva jeg mente :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår