Gå til innhold

Ny lyd..

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

Alt av eksterne forsterkere er bedre enn spilleren

 

Haha, eat words...

Effektforsterker 2x30W Frekvensomfang 20-20.000 Hz, imp. 4 ohm. Lav- (med forsterkningskontroll) og høynivåinngang. Drivspenning 12V DC/5A (maks). Størr. 160x160x52 mm.

Art nr.32-2090 på http://www.clasohlson.no/

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, faktisk uenig, men kommer litt ann på CD-spilleren som står i bilen. Pioneer sine med kraftige Mosfet-forsterkere kommer ofte opp i 4x15 RMS noe som ikke er så veldig gale. Men da koster som regel spilleren litt mere enn 1995,- også da :) Har testa akkurat den clas ohlson forsterkeren hvis jeg ikke tar helt feil. Kjøpte - testa - la ut for salg samme dag. :)

 

wicky124 Hvis det er en W124 du har så skal det ikke mye til for å forbedre lyden fra de originale papphøyttalerene. Alt du setter i som har ekstern diskant og skikkelig membran vil gi "enorm" forbedring i lyden.

 

Er du veldig sugen på å teste elementene uten å sette de i bilen så kan du bare bruke en pappeske som kasse å skjære hull til elementet. Bassen blir kansje bedre eller dårligere i bilen men ta henstyn til dette så får du iallefall dannet deg et "bilde" av hvordan lyden blir.

 

Skal du kjøre høyttalerene på spilleren din, så hadde jeg ikke brydd meg noe særlig om å bytte høyttalerkabel. Med høyttalere og cdspiller av heller "laber" (sorry , no offence) vil høyttalerkabelen ha null å niks å si. Jeg har selv oppgradert fra 25kr/m kabel til 350kr/m kabel på anlegg til 100k uten å høre noen enorm forskjell. I bil vel å merke, vet det har MYE å si på "inne"-stereo.

 

Og husk, allesammen: Det er ikke forsterkeren som sprenger elementet , det er idioten som styrer anlegget :) :D

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår