engern Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Jeg har en golf 1.8GL 94modell som jeg fikk eu godkjent for cirka 5 måneder siden. I dag ble jeg stoppet av UP for generell trafikk kontroll. Sjekket førerkort+vognkort og måtte ta blåseprøve. Men bilen har ikke originalt eksos anlegg så av å til så vibrerer det litt når bilen går på tomgang, så det bråker litt ekstra. Dette skjedde jo under kontrollen, så de lurte på hva det var med eksos anlegget å bestemte seg for å pålegge meg en kontroll på biltilsynet. Fikk kontrollseddel hvor det står eksosanlegg + generell teknisk kontroll. Men det er bare 5 måneder siden jeg var på eu kontroll å fikk godkjent alt. Hva går "generell teknisk" kontroll hos biltilsynet ut på? Kan det virkelig være nødvendig bare 5 måneder etter en eu kontroll? -Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Kan tenke meg at pga de fant en feil så får de lyst til å leite etter flere.. Kjedelige greier det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Passert Kaspergården? :) Generell teknisk kontroll blir ca en EU-kontroll, man ser rett og slett over at bilen tilfredsstiller kjøretøyforskriften. Om det er nødvendig eller ikke vet vi ikke før du har vært der. :) Lykke til Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 De kom bak meg i Nordlia, likte nok ikke lyden fra bilen. Så det er på en måte enda en eu kontroll altså. Den skal på eu kontoll i oktober også så da blir det 3 eu kontroller på 1 år. Da burde de være fornøyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 He he. Det blir jo ikke registert som EU kontroll da, men det er jo teknisk tilstand man ser på i begge tilfeller Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 (endret) Kjipt, får håpe du får han ålreite til å se på bilen. De sjekker alt nøye som regel når du får teknisk kontroll. Var med en som fikk dette for eksosanlegg, men måtte komme inn igjen etter å ha byttet til orginalt pga panserlåser som ikke hadde "gummihetter". Tips: Få noen til å legge deg til i facebookgruppen, Politi og biltilsyn kontroller i Gjøvik og Omegn, så er du litt sikrere;) Endret Januar 4, 2012 av HaaJeHaa Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg