vectra1996 Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Har til tider slitt med håndbrekk som fryser seg fast på vinter og at det ikke låser godt nok når det først brukes. Her om dagen røk wiren så nå er jeg nødt til å bytte den. Har kommet fram til at jeg må olje wiren godt før den tres på plass i tunnellen sin slik at brekket ikke fryser på vinteren. Jeg har kun erfaring fra gamle bobler og der slakker jeg bremseklossene ved å vri på et tannhjul gjennom et hull på baksiden av trommelen. Etterpå løsner jeg en kraftig mutter på hjultrommelen for å få den av og komme til håndbrekkwiren. Hekter på wiren og trer den gjennom en tunnell fram til håndbrekket der jeg skrur den fast til selve håndbrekket. Er det noe mer hokus pokus på en vectra B 1996 som jeg bør vite om eller er det bare å kjøpe wire og gå i gang med vanlig verktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2011 Du må ta av trekket til håndbrekket og slakke wiren. Under så hukker du bare wiren av ved hver trommel, så er det bare å begynne å løsne wiren. Lurer på om du må fjerne noen varmeskjold og kanskje eksosen fram til kat, husker ikke helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 OK. så jeg slipper i utgangspunktet å åpne trommelen? Det er jo i tilfelle suverent. Har lest litt rundt og det kan se ut til at mange biler har wire i 3 deler. En fra brekk og bakover til en forsterker, to fra en forsterker til hvert hjul, og en fra feste og inn i hjulet... Finner vel sikkert ut det når jeg kjøper wiren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 Du slipper å av med trommelen ja, vist ikke du skal bytte bremseband, eller wire fra trommel har røket. Det er en liten wire fra brekket som går under bilen, og så er det 1 wire på hver trommel og en dobbel i mellom. Bare ikke finn på å handle fra biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 blir vel sikkert innom Meconomen og handle da tenker jeg. Må bare åpne og finne ut hvilken wire som har røket først. Tror muligens det er den fra selve håndbrekket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg