Gå til innhold

Ny stereo i 92 Mercedes E-klasse sedan, søker tips og trix..

Ranger emnet


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal oppgradere lyden i bilen da den er helt forferdelig..! Cd spiller som lever eget liv.. h�ytalere i dashen som g�r av og p�.. Alt det orginale er klart for fyllingen..

 

Denne bilen har orginalt, 2 h�ytalere i dashen og 2 h�ytalere p� hattehylla. Eg har bestilt dette til n�:

 

H�ytalere : http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=3128&idkategori=627&kat_name=&prod_name=CADENCE%20ZXS-120&startrow=15 4 stk, disse skal etter det eg har h�rt passe rett i orginal hulla.

 

Headunit : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7802&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

 

S� har eg en Kicker Competition kasse med 2 stk VR alu 10" element. Denne har orginalt passport p� ene siden. Men siden min bil har diesel tank i seteryggen har eg tenkt og blende denne porten og s� montere ny port i toppen av kassen som g�r opp gjennom hattehyllen...

 

Men s� har tidligere eiger ogs� montert 6x9... er ikke fan av 6x9 og basskasse i samme rom.. s� blir eventuelt n�dt til, slik eg ser det, og montere kasse p� 6x9 ene.. men aller helst vil eg bare fjerne dem.. tror dere disse 4 h�ytalerene gir nok lyd utenom basskassen? Forsterkere har eg mangen av.. s� dem gidder eg ikke f�re opp.. =)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det første du burde gjøre, er å avbestille spilleren og høyttalerene, for dette er ikke bra, spes ikke spilleren. Har du tenkt til å plassere disse 4 høyttalerene i hver sin dør?? Det vil bli mye bedre hvis du bytter ut et par med et bedre komponentsett foran. Var jeg deg så ville jeg ikke gjort for mye med den basskassa de heller, for den er heller ikke av det beste slaget. Fjern heller 6x9" og ha hullene åpne (trekk over med høyttalerstoff feks) så får du trykket opp der.

Du får en MYE bedre spiller hvis du kjøper en alpine eller pioneer, denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/8758120/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-i.html kan ikke sammenlignes med spilleren du har bestilt, denne er mange ganger bedre, spes på lyden ;)

 

Spørre først, og handle etterpå hadde kanskje vært en idè, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig i dette du.. Basskassen har eg hatt i et par år nå.. å den spiller bra den! Selvfølgelig ikke best of... men er da ikke det verste heller!

 

Ja, Alpine er bra.. Men dette er et budsjett bygg og derfor er eg helt sikker på at spilleren vil fungere greit til mitt bruk.. Har hatt alt fra vdo til toppmodell fra pioneer og i v70`en eg solgte nett hadde eg Alpine.

 

Høytalerene er fordi det er få merker som leverer i dimensjonen 4.75, vil ikke skjære hull i dører og montere diskanter.. og i gjen, budsjett, Og hiver eg en 2 ch forsterker på dem fremme og en på dem bak og tuner disse rett vil det fungere mer en greit nok.

 

Det er kun det med basskasse/porting og 6x9 enten eller for å gi litt mer lyd... eg i hovedsak lurer på! klart eg kunne kjøpt bedre deler... Men dette skal ikke være et 15-20.000 prosjekt! =)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder med cossie på pioneer, er enkelt og greit at pioneer sine spiller har en vesentlig bedre lyd kvalitet enn sony sine og pionner satser mer på utvikling av bilstereo enn det sony gjør, og det gjennspeiler seg da veldig når du kommer opp i serier.

 

bygger selv i en w124 og en frontsett forran ville verdt anbefalt, men mye jobb for og få det bra og godt forankret i døra og ikke bare trekket.

 

6x9 i samme kasse som en basser er værre enn og banne i kirka, basseren vill overstyre disse max og skape helt ubalanse i lydbilde, så få de ut og tett hullene.

 

de kickera der ble jeg litt overrasket over i forhold til pris, men er jo ingen topp klasse men skal jo være budsjett så da funker de gull.

ikke prøvd selv men noen på bilstereoforumet som sier de har fått inn 5" i dashen men mindre moddinger

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår