Gå til innhold

Glassfiber, erstatte stål. Pos - Neg?

Ranger emnet


Mad Silence

Anbefalte innlegg

lykke til med å sveise på rustfritt,

alt stål ruster, det er bare et spørsmål om tid med tanke på legeringer.

 

da har du vert borti dorlige legeringer av rustfritt , med rustfrist så er normalt at de ikke ruser i den grad som vanligt stål jobber innen stålindustrien å har vert med på å henta stenger som har låge ute i mange måner heilt fine kansje dei har skiftet litt farge , men dei har ikke rusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståvkvaliteten er jeg ikke sikker på, men slik som de bruker i fabrikkene på fiskebåter, fuskebuer, mm. Det har jeg mange ganger, med hell, sveist sammen med karosseriplater fra bil, ingen problem med TIG iallefall.

 

Laga ny travers på sierran min med rustfritt firkantrør som er sveist sammen med deler av den originale. Fungerte fint det også.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståvkvaliteten er jeg ikke sikker på, men slik som de bruker i fabrikkene på fiskebåter, fuskebuer, mm. Det har jeg mange ganger, med hell, sveist sammen med karosseriplater fra bil, ingen problem med TIG iallefall.

 

Laga ny travers på sierran min med rustfritt firkantrør som er sveist sammen med deler av den originale. Fungerte fint det også.

 

rustfritt er 0 problem å sveise på er berre avgassene som er et helvete viss du skal sveise mye og lenge , men er noe vanskeliere enn vanli stål og sveise på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg sveiser som oftest i garasje med åpen port. Og personlig så liker jeg mye bedre å sveise rustfritt enn vanlig stål med TIG. Jeg vil påstå at det er fult mulig å bytte ut hjulbuen med rustfritt, sikkert mindre jobb også.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg sveiser som oftest i garasje med åpen port. Og personlig så liker jeg mye bedre å sveise rustfritt enn vanlig stål med TIG. Jeg vil påstå at det er fult mulig å bytte ut hjulbuen med rustfritt, sikkert mindre jobb også.

 

må sei meg enig , men viss du sidder å sveiser rustfritt i timer da merker du at du blit litt tung i hue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ett alternativ er jo rustfritt=) men hadde litt lyst å prøve glassfiber/eller ligende støping=) For da ruster det hvertfall ikke.

 

Noen som har prøvd dette før?=) hvor tykt bør det vøre for å få litt Soliditet i det?=) =)=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Myk epoxy som kanskje kan være det beste?=) Fikk ett tips av en i bransjen om at hvis en skal støpe glassfiber, Spessielt breddere på en bil. så bør det være noe flex i det. og ikke bli pinnstivt. så han aanbefalte Epoxy G-flex fra West Systems. Denne er noe bevegbar uten å sprekke=)

 

http://www.westsystem.no/index.php?sideID=472

 

Erfaringer?

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg planlegger å gjøre det samme på min prelude. Dette fordi jeg har samme problem med rust, og fordi jeg ønsker å bredde hjulbuene litt, så jeg får plass til bredere dekk, og litt senk (A) Men hva er beste måten å feste glassfiberen til stålet på? Popnagler er det jeg har kommet fram til, men dere har kanskje noen andre forslag? :)

 

Og hvis man ønsker å unngå sprekker i glassfiberen, kan man vel legge ett eller to forsterkende lag med karbonfiber, eventuellt bygge hele delen i karbon ? :) blir selvfølgelig dyrere, men holder vel en del lenger.

 

Har dere noen gode forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår