Gå til innhold

Glassfiber, erstatte stål. Pos - Neg?

Ranger emnet


Mad Silence

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Trenger litt meninger fra noen glassfiber/bodyworl eksperter her =)

 

Har en Honda Civic 94 mod HatchBack. Og det er jo en kjennsgjerning at hjulbuene bak ruster VILT på disse. så derfor hadde jeg tenkt å¨fikse dette en gang for alle nå!=) Så vurderte å skjøre ut alt metallet med rust og heller bytte det stykket (hjulbuen og litt oppover) med glassfiber.? Tenkte å legge det ganske tykt så det tåler litt. eller vil dette bli for dårlig? Fungerte jo fint med glassfiberskjermer på BMWen jeg har moddet=)

 

Eller finnes det andre ting dere ville anbefalt? hvis jeg legger på ny stålplate. hvordan forhindre tilbakefal av rust på på noen år?=)

 

En jeg kjenner bytta faktisk ut dette med aluminium. =) men finner vel ingen her i norge som kan utføre slikt?=)

 

Alle tips mottas med takk!

 

her kan dere se. er vel ca like ille på min tenker jeg=) men er jeg heldig er det ikke kommet nedi kanalen=) ser kke sånn ut=)

 

http://civic-eg.com/viewtopic.php?t=24

 

Var sånn jeg tenkte å kappe ut metallet å hive på glassfiber?=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler:

 

ruster ikke,

greit å jobbe med,

holdbart.

 

negativt,

kan sprekke (spes ved støt)

 

 

personlig ser jeg få eller ingen ulemper med å gjøre dette.

 

men på en annen side, så er det og mulig å få det til å ikke ruste ved å bytte stål.

men man må jo da gå grundig til verks, og få vekk absolutt alt av rust!

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!=)

 

 

Ja kan sprekke. derfor jeg tenker jeg legger ganske mange lag for å kompensere=) Ja han gjorde det han som jeg sendte link til. men da må det behandles skikkelig. Men hva er beste antiu rust løsning der? tectyl? Ett par steinsprut så kan jo hele greia være igang igjen;S Har også vert inne på tanken med bedliner i hjulbuen=)

 

 

 

Noen tanker rundt det?

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

universale faktisk?:P hehe. er ett godt stykke som skal kappes ut ser du=) Men finner du noen på ebay så link meg GJERNE=)=)=)=)=)

 

Ja tenkte å lage selv!=) Bruke den stålplata jeg kapper ut som mal. dekke den med alu folie. åsså støye inni den for å få formen=) Så legge ett lag til utenpå og noen til bak så det blir solid=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår