Mirus Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Jeg har tittet nedi en del bilmotorer i mitt liv og mange har pusset alt nedi motoren slik at det skinner og en kan speile seg i det. Som f.eks. dynamoer, eksosrør osv... Hva er fremgangsmåten for å få det så utrolig blankt? Begynne med grovt pussepapir og ta ett litt finere, litt finere osv og pusse til du har six-pack som runkemuskel? Eller er det enklere metoder? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Autosol er en av løsnisngene på å få det blankt.. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Man får vel kjøpt krom-lakk på biltema? ;) Bare å dekke over luftfilteret, og pøse på.. husk å holde for nesa.. :D Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by LupoB0Y Man får vel kjøpt krom-lakk på biltema? ;) Bare å dekke over luftfilteret, og pøse på.. husk å holde for nesa.. :D Det er løsningen det ja.. hehehe Hvor mange liter må til hehehe :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by volvofasII Det er løsningen det ja.. hehehe Hvor mange liter må til hehehe :D:D Det kommer ann på hvor stor motor du har.. ;) og om du skal lakkere eksosanlegget også.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by LupoB0Y Man får vel kjøpt krom-lakk på biltema? ;) Bare å dekke over luftfilteret, og pøse på.. husk å holde for nesa.. :D :D Du har vel ikke prøvd det?? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by famir :D Du har vel ikke prøvd det?? har bare plastikk under panseret, jeg.. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 AUTOSOL er tingen her ja! Brukte det på en bil jeg hadde før (dengang det ikke bare var et plastikkdeksel over motorn) Dette er jo slik man kan bruke på eksos-"stussen" og for å få den skinnende blank!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Originally posted by NoLimit AUTOSOL er tingen her ja! Brukte det på en bil jeg hadde før (dengang det ikke bare var et plastikkdeksel over motorn) Dette er jo slik man kan bruke på eksos-"stussen" og for å få den skinnende blank!! :D Stilig! :D Det er Biltema-vare eller? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Dette får du tak i alle steder det.. Tilogmed på din lokale bensinstasjon kan jeg tenke meg.. Hvertfall har de det på GASOLINSTASJON her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet September 26, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Takker! *teste på grenrøret til en `83 Polo 1.1* :D Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Er vel bare å kjøpe høyglanspolerings utstyr for og få perfekt finnish. Har hvert en rekke rep. om det i tyske blader i det siste. Har en i et VW Speed fra 2001 her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Slip ned ujevhetene med halvfint vannslipepapir eller evt noe du setter på drillen.. pass på at du ikke lager for dype riper.. Jeg har tidligere slipt alu med 600-1200 papir, avhengig om hvor dype ripene/støpesskjegget er.. Jeg har hatt best resultat med å bruke vann på de siste slipingene med fint papir. Så går du på med autosol, enten ved at du gjør jobben selv eller så lar du en polerskive på drillen gjøre det for deg. Autosolen(restene av metallet) griser det til litt, så jeg har tidligere vasket av delene underveis. Bruker egentlig minst mulig autosol, synes den er for grov til vanlig vedlikeholdspolering av deler... men den funker greit for å få opp shinen dersom urenhetene sitter dypt. Liker Meguiars bedre til krom, selv om det tar litt tid.. På den forrige motorsykkelen brukte jeg sikkert 30 timer for å få aluminiumsdelene til å skinne som solen.. men det kreves stadige poleringer for å holde ubehandlet alu skinnende. Klarlakk kan fungere en stund, men så gulner den og evt skaller av.. Nå har jeg heller innvestert i glassblåseskap, så nå slipper jeg hele problemet... og har mere riktig finish på motorsykkeldelene. Det er forresten en viss fare for at du ikke får pant på bytte-startere etc dersom du polerer de opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 den fungerer veldig bra til å polere opp deler som skal krommes etc.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet September 26, 2002 Rapporter Share Skrevet September 26, 2002 Bra Info 964C2! :) Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg