littlerock Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 som topic sier.. Hang seg opp i lavserien i dag, vanlig fenomen? Kan bryteren være gåen (ingen respons når jeg skrur den tilbake til hverken 4 høy eller 2 wd) tips? erfaring med samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Kan være "motoren" bak på kassa, men mest sannsynlig er det en dårlig kontakt en eller annen plass i forbindelse med ledningsnettet til 4x4. Disse systemene er veldig ømfindtlige dessverre, litt for enkelt gjort en bryter, en liten styreenhet, 2 relèer og en motor med posisjonsgiver som kjører direkte på fordelingskassa. Relèene sitter i relè-boksen i motorrommet og er lette å skifte, men neppe dem som er problemet. Du må rett og slett gå over alt av kontakter som har med dette systemet å gjøre, og ikke minst se at styreenheten får rett posisjonssignal. Dette er neppe noe nytt fenomen for din lokale forhandler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Takker for svar :) Merker at det er litt for enkelt gjort ja, og tåler den ikke kjøring i 30 cm snø engang..ja da må jeg nesten flire litt, selv om det er litt kjedelig å kjøre rundt med "fartssperre" på 60 km... Skal se om jeg ikke får bilen inn under tak og gått over sett om jeg finner ut noe selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Hjalp å ta av minuspolen, og trø på litt på underlag med godt grep :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 I aller verste fall kan du skru av motoren bak på kassa og gire manuelt, da må du muligens åpne motoren for å vri den til rett gir. Motoren og strømforsyninga dens er rett og slett for svakt til å skifte om den er litt vrang, det sitter ei fjær inni der som skal vri det over når det ikke er spenn i drivverket. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Forstod på forhandler at det kunne være nok med ulikt dekktrykk (!) til at den ikke klarte å koble tilbake.. Skal se om man moter seg opp til å se på motoren en dag, men med mangel på dagslys og tak over hodet frister det ikke mye. Så lenge det fungerer med reset på batteriet fr det duge, og heller være litt varsommed bruken av lavgear. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Skal egentlig ikke være nok, siden motoren bak switcher over, mens ei kraftig fjær gjør jobben når drivverket er uten spenn. Men er det ekstremtilfelle med forskejllig dekktrykk så kan det jo være den ikke greier å bli kvitt spennet i drivverket. 4-lav til 4-høy har dog ingenting med dette å gjøre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Nei gjengir bare det de sa på Nissan. Det har heller ikke vært tilfelle her da. Er generelt treg fra 4wd til 2wd, men mellom lav/høy klarer den tydeligvis ikke jobben.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.