Gå til innhold

Sliter bmw virkelig med topppakninger?

Ranger emnet


yosi4

Anbefalte innlegg

Hei! Aner ikke om noen leser her inne men gjør ett forsøk!. Jeg har nå lyst til att min neste bruksbil skal være en BMW 3-5 eller 7 serie mellom 1992-1999.Men jeg har hørt noe rykter om att BMW ryker topppakninger oftere og dette er en svakhet... Er det noe sannhet i det? Kan noen bekrefte/avkrefte ryktene gjerne med litt info hvorfor det eventuelt er slik?:iconsm

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips! Kjør motoren varm før du drar på med masse turtall, så slipper du unna det problemet :)

aha..er vell ikke så kompliserte greier og bytte den hersens pakningen dersom det skulle oppstå,har også hørt veldig mye bra om bmw derfor jeg vill ha en selv :)

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det er i utgangspunktet ikke noe problem. Men det ER en svakhet.

 

DVS: Hvis du er en av de som starter bilen mens du gir full gass ut av parkeringsplassen med gassen i bunn og turtallsviseren på sperrelinja når motoren er 4 grader celcius. Så ja... da KAN toppen ryke. Hvis du derimot lar bilen få litt varme i seg før du kjører som en gris vil du aldri få problemer med dette.

 

Og så har man de som ikke følger opp motoren sin med godt nok vedlikehold eller ikke er våkne nok til å få med seg at temperaturen i motoren går opp mot rødt, F.eks. ved defekt radiatorvifte. Hvis bilen da koker og man kjører rundt med det, da kan også toppdeksel gå.

 

Ved vanlig bruk og vanlig vedlikehold vil du mest sannsynlig aldri oppleve dette.

 

Har hatt 5 Bmw biler, alle eldre versjoner e36-e39 og aldri hatt problem med topp-pakningen. Og jeg kjører av og til bilen veldig hardt når den er på driftstemp. F.eks. drifting på is i timesvis uten at jeg noengang har hatt problem med toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår