Gå til innhold

CorsaB WorldCup Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Pioneer

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg likegodt kunne låge en egen tråd om Corsa'n slik at jeg slipper å spamme hele forumet med eventuelle spørsmål og for at de som er interessert kan følge med:)

 

Er student så tid og penger er mangelvare, men oppdaterer underveis som ting blir gjort.

 

 

Bilen er en Corsa B 94mod. WorldCup utgave foreløpig helt orginal. Jeg er 3. eier. Rulla 235k.

 

62_1871766472.jpg

62_560914244.jpg

Når jeg hentet den

 

 

Planer i løpet av vinteren blir:

  • Motoroverhaling
  • Bytte clutch
  • Coilovers
  • Felger 14toms
  • Fjerne rust
  • Fjerne vinduviskeren bak og baklukelåsen
  • Lakkere bakluka og kanaler

 

Er veldig interessert i forslag til felgvalg så bare skrik ut! Har sett på Brock B5, Borbet T og Steffan 5 Stern.

Hvilken dimmensjon tror dere blir best? 7x14 og 8x14, 8x14 og 8x14 eller 8x14 og 9x14? Sistnevnte blir med bredding bak i såfall.

 

Og coilovers, den skal bli laaaav! Men er ikke kjent med forskjellige merker ang. kvalitet, pris, osv.. Kom gjerne med forslag der også:)

 

Satt på noen 17" jeg hadde liggende, gikk overraskende bra:D

Corsan.jpg

IMG_0566.jpg

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klarte her tidligere å blåse hull i eksosannlegget, rett ved overgangen fra frontrøret til katalysatoren:p Så bestilte likegodt Grenrør fra tyskland. Var også innom BSBildeler og bestilte de-cat og "carbon" motordeksel:p 80%rabatt så ble såvidt 200,- for begge delene:)

 

Ble ikke så galt med wannabe-carbondeksel:

IMG_0573.jpg

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft med karbon, få på ett nytt innsug eller separate spjeldhus nå så blir den hissig:)

 

Skal lage nytt innsug når jeg får tid, noe lignende mantzel sin "powerbox". Da kommer hvertfall gasspjeldet på riktig side:)

Så tar jeg å forlenger det orginale motordekseliet litt p bakkant der med glassfiber, pusse ned og lakke opp dekslet og boksen i bilens farge. Det er planen hvertfall, hehe

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul Corsa :)

 

Hva er egentlig forskjellen på vanlig Corsa og en World Cup? Er det bare den vinga på bakluka? :)

 

I 1994 ble det gitt ut 2 typer "sports" -utgaver av corsa. Begge fikk 1.6L 16v. Forskjellen fra vanlige corsaer er 1.6 literen og "sports" -understell. Var vel i forbindelse med fotball VM elns..

 

Worldcuputgaven:

Motor c16xe 109hk

Ser ut som en vanlig corsa bortsett fra baklukespoileren

 

GSIutgaven:

Motor x16xe 106hk

Har spesiell frontfanger med tåkelys, sideskjørt, og all plastikk lakka i bilens farge

 

Kan ta feil, men tror det er sånn nogenlunde riktig:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille clutch nå, men er tydeligvis to typer til denne. En som har diameter 200 og en som har 205. Noen som vet noe om hvilken som passer min motor? c16xe

 

Tenker at enten så er begge typene til c16xe og jeg må skjekke motornummer for å få den rette, eller så er den ene til c16xe og den andre til x16xe. Noen som har peil? :)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille clutch nå, men er tydeligvis to typer til denne. En som har diameter 200 og en som har 205. Noen som vet noe om hvilken som passer min motor? c16xe

 

Tenker at enten så er begge typene til c16xe og jeg må skjekke motornummer for å få den rette, eller så er den ene til c16xe og den andre til x16xe. Noen som har peil? :)

 

Her må du sjekke motornr på motoren.

 

til motornummer 02HC1832 til motornummer 20B96111 trykkplate clutch

Diameter [mm] 200 Parameter M200

 

fra motornummer 02HC1833 fra motornummer 20B96112 trykkplate clutch

Parameter M205 Diameter [mm] 205

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at den med diameter 200 er til c16xe. Er bare x16xe som skal være påvirket av clutchforandringen. Skillet er rundt 1997 og mener at c16xe ikke ble laget frem til da.

 

Men gikk ut og skjekket motornummeret for sikkerthetsskyld og det stemte at Ø200 clutchen passer til denne:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leket meg litt i Solidworks på evt. design til powerbox'en:)

 

1.

PB1.png

 

2.

PB2.png

 

3.

PB3.png

 

Kjørte flow-test og design 1 og 3 kom best ut. Går nok bare for det enkleste designet uansett da det funker bra og er lett og lage:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøre flow test i solidworks.

Da må det anskaffes gitt. Har kun drevet med 3DSMax og Inventor tidligere.

Du bør prøve med forskjellig radie i utgangen på hver runner. Det hadde vært morro å vist ha som var best radie der.

 

 

Når det kommer til understell er autostyle sitt cup kit faktisk brukbart i forhold til pris.

 

Blir det oppgradering a resten av eksosanlegget nå da?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, solidworks er kjempe greit, er ganske ny med programmet men er jo et lett program å forstå:)

 

Regner med du mener de 4 hullene som går videre til motor når du mener runner?:p Radien der er nok fast da boksen blir festet på nedre del av innsuget. Er den øverste delen som er trang som fy og hindrer god luftforsyning.

 

Okei, er det holdbart da? ruster fort eller? hvor stive er demperne i det settet? :)

 

Resten av eksosanlegget blir nok orginalt en stund til. Eksosen forsvinner mer enn fort nok ut slik som det er nå:) Lyden ble litt hissigere uten å bråke noe særlig:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår